کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نادری، جانشین احتمالی جامانده مغضوب!

روزنامه خراسان , 23 فروردين 1400 ساعت 9:03


گروه ورزشی: کاروان استقلال روز گذشته از فرودگاه مهرآباد راهی عربستان شد تا از اواخر هفته جاری دیدارهایش را در گروه C مسابقات لیگ برتر با نمایندگان قطر، عربستان و عراق برگزار کند. از مدت‌ها پیش موضوع همراهی یا عدم همراهی محمد دانشگر، مدافع مغضوب کادر فنی سوال هواداران و رسانه‌ها بود و اخبار ضد و نقیضی درباره این مدافع جنوبی به گوش می‌رسید.

دانشگر که پس از بازی با پیکان در جام‌حذفی به خاطر درگیری لفظی با فرشید اسماعیلی و بهزاد غلامپور به شدت مورد غضب فرهاد مجیدی قرار گرفت و از حضور در تمرینات محروم شد و کمیته انضباطی باشگاه احضارش کرد، بیش از یک ماه است در بلاتکلیفی به سر می‌برد و با وجود سفر کاروان استقلال به عربستان و غیبت او در این سفر باز هم وضعیت او کاملا مشخص نیست. به زعم بسیاری غیبت دانشگر در لیست آسیایی حذف او از پازل تاکتیکی فرهاد مجیدی است و روز شنبه هم مشخص شد دانشگر در مسابقات آسیایی استقلال را همراهی نخواهد کرد اما چند روز پیش باشگاه برای او درخواست ویزا داده بود و حتی مقدمات سفرش به عربستان از جمله انجام تست کرونا انجام شده بود.

با این حال روز گذشته به جز فرزاد مجیدی، کمک‌سرپرست تیم، محمد دانشگر هم جامانده آبی‌ها از پرواز عربستان بود که با سوال اصحاب رسانه و هواداران درباره وضعیت نهایی دانشگر، روز گذشته حجت‌نظری، سخنگوی باشگاه استقلال در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد این بازیکن تست‌های کرونا را انجام داده و برای ویزای این بازیکن هم اقدامات لازم انجام شده تا کادر فنی هر موقع که صلاح دانست این بازیکن را به جمع آبی‌پوشان برگرداند.

در ادامه واکنش‌ها به عدم همراهی دانشگر با کاروان استقلال در سفر به عربستان، عبداللهی، سرپرست تیم استقلال هم توضیحاتی داد و گفت: «مجیدی تصمیمی گرفته که همه باید در چارچوب مسائل فنی به آن احترام بگذارند. به هر حال او سرمربی تیم است و تصمیم‌گیری نهایی در مورد این مسائل با اوست.» این دو واکنش از دو مسئول تیم استقلال نه تنها ابهامات را برطرف نکرد بلکه بر ابهامات موجود افزود. برای خیلی‌ها سوال پیش آمد که اگر مجیدی دانشگر را نمی‌خواست چرا در مدت باقی‌مانده نقل‌وانتقالات و در حالی که تراکتور هم خواهان این بازیکن بود او را در لیست مازاد نگذاشت و اجازه جدایی نداد تا حداقل بلاتکلیف نماند و فوتبالش نابود نشود؟
برخی هم گرچه رفتارهای بچه‌گانه و بی‌انضباطی دانشگر را نکوهش کردند اما برخورد مجیدی با این بازیکن را در مقایسه با رفتارهای دیگر بازیکنان و برخورد متفاوت سرمربی آبی‌ها با آنها را مورد نقد و تردید قرار دادند! آنها با یادآوری رفتار مجیدی مقابل بی‌انضباطی فرشید اسماعیلی که در مصاحبه‌اش علیه مدیریت باشگاه با انتشار یک استوری به حمایت از شماره 8 تیمش پرداخته بود، معتقدند سرمربی استقلال اگر می‌خواست با بازیکن‌سالاری مقابله کند همان موقع هم نباید از اسماعیلی دفاع می‌کرد و رفتار گذشته او و رفتار فعلی‌اش پارادوکس عجیبی ایجاد کرده است.

هرچه هست دانشگر جایی در لیست آسیایی استقلال ندارد و آبی‌ها باید با 3 مدافع میانی به نام مرادمند، یزدانی و غلامی به مصاف حریفان آسیایی بروند و اگر مصدومیت یا محرومیت سراغ آنها برود دست فرهاد مجیدی بسته است مگر آنکه از محمد نادری، بازیکن چندپسته خط دفاعی در دفاع میانی استفاده کند. نادری در چند بازی اخیر استقلال عملکرد خوبی داشته و با بازگشت هروویه میلیچ جناح چپ استقلال مشکی ندارد. بنابراین در صورت نیاز به دفاع میانی، نادری می‌تواند در این پست بازی کند. با این حال نگرانی‌هایی بابت احتمال استفاده از نادری در پست دفاع میانی وجود دارد.درست است او تجربه بازی در این پست را در پرسپولیس داشته اما پرسپولیس در فصل 98-97 کلا یک باخت داشت که از قضا آن شکست در دیداری رقم خورده که نادری دفاع آخر بود‌! حال باید دید مجیدی از تجربه برانکو استفاده می‌کند یا مثل سرمربی سابق سرخ‌ها ریسک نخواهد کرد.


کد مطلب: 265694

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/265694/نادری-جانشین-احتمالی-جامانده-مغضوب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir