کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با این ترفند‌ها بدون رژیم وزن کم کنید

23 فروردين 1400 ساعت 10:49


گروه جامعه: در ادامه شما را با ترفند های غیررژیمی برای کاهش وزن آشنا می کنیم. معادله کاهش وزن بسیار ساده است: کمتر بخورید، بیشتر حرکت کنید، تمام چربی‌ها را بسوزانید. اما صادقانه بگوییم، این معادله دیگر جوابگو نیست. در حقیقت، انسان از نظر علمی برای خوردن هرچه بیشتر طراحی شده است.
ما حاضر نیستیم بپذیریم که کاهش وزن فرایند زمانبر و سختی است؛ و در واقع، علم هم نیست. دهه‌ها تحقیق در مورد عادت‌هایی، چه غیرعادی و چه روزمره، انجام شده است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. به عبارت دیگر، دانشمندان این مبارزه را درک می‌کنند و حاضرند پول کمک هزینه و وقت آزمایشگاهی خود را برای کمک هزینه کنند.

۱- از بشقاب کوچکتر استفاده کنید
ارائه یک وعده غذایی در بشقاب کوچکتر (فکر کنید هشت تا ۱۰ اینچ در مقابل ۱۲) می‌تواند به شما کمک کند تا با همان میزان رضایت، غذای کمتری مصرف کنید. چرا؟ همه این‌ها یک توهم نوری است. چشم‌ها، نه معده، کالری می‌شمارند. دیدن فضای سفید اطراف غذای شما باعث می‌شود مغز شما فکر کند که غذای کمتری در مقایسه با همان مقدار غذا در یک بشقاب کوچکتر وجود دارد که فضای سفید اضافی را نشان نمی‌دهد.

۲- رنگ بشقاب را به آبی تغییر دهید
بهتر از این، بشقاب کوچک خود را آبی کنید. مطالعات نشان می‌دهد که رنگ آبی کمترین جذابیت را نسبت به اکثر مواد غذایی دارد و به عنوان مهار کننده اشتها عمل می‌کند. البته، مگر اینکه یک غذای آبی بخورید. همان یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد وقتی غذا‌های آن‌ها با رنگ غذا روی آن مطابقت دارد، بیشتر غذا می‌خورند.

۳- بیشتر بجویید
آرام غذا خوردن احتمالاً ساده‌ترین ترفند این لیست است و فواید جدی هم به همراه دارد. ثبت کامل سیری در مغز حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، بنابراین باید به بدن خود فرصت دهید تا به آنجا برسد. یکی از روش‌های اثبات شده برای کاهش سرعت خود جویدن هر لقمه بیشتر است. یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که هر لقمه را ۴۰ بار جویدند، ۱۲ درصد چربی بیشتری نسبت به شرکت کننده‌هایی که فقط هر لقمه را ۱۵ بار جویدند، از دست دادند.

۴- قدم زدن
فعالیت بدنی سبک بعد از غذا گیرنده‌های GLUT ۴ شما را تحریک می‌کند (آن‌ها گلوکز را حمل می‌کنند) و باعث می‌شود عضلات شما گلوکز مصرفی را جذب کنند. این کار از افزایش میزان انسولین جلوگیری می‌کند، آن‌هایی که به شما انرژی می‌دهند و پس از مدت کوتاهی شما را خسته و گرسنه می‌کنند.

۵-بدن خود را خنک نگه دارید
شما چربی بد (چربی سفید) و چربی خوبی (چربی قهوه ای) دارید. چربی قهوه‌ای برای گرم نگه داشتن بدن شما انرژی (کالری مشابه) می‌سوزاند. با قرار دادن بدن در معرض دمای سرد می‌توانید آن را فعال کرده و در نتیجه از دست دادن چربی را تسریع کنید. دوش آب سرد بگیرید، بخاری را کم کرده یا آب یخ بنوشید. بیشتر چربی‌های قهوه‌ای شما روی گردن، قفسه سینه و قسمت فوقانی پشت شما قرار دارد، بنابراین ایجاد مایع در آن نواحی نیز موثر است.


کد مطلب: 265742

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/265742/این-ترفند-ها-بدون-رژیم-وزن-کم-کنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir