کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شانس قهرمانی پورتو با طارمی چقدر است؟

23 فروردين 1400 ساعت 12:47


گروه ورزشی: شب گذشته در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر پرتغال، اسپورتینگ لیسبون مقابل فامیلیکائو به تساوی یک بر یک رضایت داد تا امید در اردوی باشگاه پورتو زنده شود و این تیم 8 بازی آینده خود را با عزم جزم بیشتری دنبال کند. صدرنشین پرتغال برای دومین هفته متوالی امتیاز از دست داد تا شرایط جدول تغییر کند.در جدول لیگ پرتغال، اکنون اسپورتینگ با 66 امتیاز صدرنشین است و پورتو با 60 امتیاز در رده دوم و بنفیکا با 57 امتیاز در رده سوم قرار دارد. تنها 8 بازی باقی مانده و پورتو با طارمی امیدوار است که در این مسابقات، اسپورتینگ در 2 بازی شکست بخورد تا این تیم به صدر نزدیک شود. 

با نگاه‌ به بازی‌های باقی مانده متوجه خواهیم شد که مسابقات اسپورتینگ و پورتو از لحاظ میزان سختی تقریبا به یک اندازه بوده و باید دید این 2 تیم چه نتایجی در ادامه خواهند گرفت. مسابقه مهم برای پورتو به هفته بیست و نهم بین براگا و اسپورتینگ بازخواهد گشت که این امیدواری وجود دارد که تیم صدرنشین مقابل تیم چهارم جدول و یکی از باشگاه‌های خوب پرتغال امتیاز از دست بدهد. از طرفی دیگر هم پورتو و هم اسپورتینگ با تیم بنفیکا دیدار خواهند داشت که آن هم می‌تواند روی قهرمانی تاثیرگذار باشد. باید دید پورتو در ادامه چه روندی را طی خواهد کرد. آنها این هفته در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهند کرد که نتیجه آن دیدار می‌تواند تاثیر زیادی روی ذهنیت شاگردان کونسیساو بگذارد.در جدول زیر 8 بازی باقی مانده بین اسپورتینگ و پورتو را مشاهده کنید. البته از بنفیکا نیز نباید غافل بود ولی این تیم نشان داده با هدایت خورخه خسوس شانس کمتری نسبت به 2 تیم بالای جدول برای قهرمانی در پرتغال دارد. 
هفته بازی‌های پورتو بازی‌های اسپورتینگ
27 ناسیونال - 17 جدول - میهمان فارنسه - 17 جدول - میهمان
28 گویمارش - 7 جدول - میزبان بلمنسس - 13 جدول - میزبان
29 موریرنسه - 8 جدول - میهمان براگا - 4 جدول - میهمان
30 فامیلیکائو - 14 جدول - میزبان ناسیونال - 18 جدول - میزبان
31 بنفیکا - 3 جدول - میهمان ریوآوه - 11 جدول - میهمان
32 فارنسه - 17 جدول - میزبان بوایشتا - 15 جدول - میزبان
33 ریوآوه - 11 جدول - میهمان بنفیکا - 3 جدول - میهمان
34 بلمنسس - 13 جدول - میزبان ماریتیمو - 16 جدول - میزبان
نکته مهم در تیم پورتو،‌ نتیجه بازی سه شنبه شب مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا است که می‌تواند تاثیر زیادی روی روند شاگردان کونسیساو بگذارد. پورتو بدون طارمی در بازی رفت شکست 2 بر صفر را تجربه کرد ولی امیدوار است تا بتواند مقابل شاگردان توخل بازگردند و مثل بازی با یوونتوس بازگشتی باشکوه به ثبت رسانند. 
پورتو از تساوی مقابل اسپورتینگ در تاریخ 10 اسفند، در 5 بازی گذشته خود به پیروزی قاطعانه رسیده و اکنون شرایط خوبی را تجربه می‌کند. سرخیو اولیورا و مهدی طارمی در اوج خود قرار داشته و می‌توانند با همکاری بازیکنانی مثل پپه، اوتاویو و کورونا به تداوم درخشش پورتو کمک کنند. از طرف دیگر اسپورتینگ در 2 هفته اخیر به 2 تساوی رضایت داده و 4 امتیاز از دست داده است. این امیدواری در اردوی پورتو زنده شده تا پورتو بتواند با پیروزی در بازی‌های باقی مانده به صدرجدول خود را برساند. در جدول گلزنان لیگ پرتغال اکنون هریس سفاروویچ (بنفیکا) با 16 گل در صدر قرار دارد و پس از آن پدرو گونسالوس (اسپورتینگ) با 15 گل در رده دوم، اولیورا (پورتو) با 12 گل در رده سوم و طارمی (پورتو) با 11 گل در رده چهارم جای گرفته است. باید دید پورتو می‌تواند به درخشش خود در لیگ پرتغال ادامه دهد و از ناکامی‌های اخیر اسپورتینگ برای رسیدن به صدر جدول استفاده کند یا خیر.


کد مطلب: 265784

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/265784/شانس-قهرمانی-پورتو-طارمی-چقدر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir