به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۶۵۷۹۶

درآمد کودتاچیان میانمار از اجساد معترضان

درآمد کودتاچیان میانمار از اجساد معترضان
گروه بین الملل: برخی از شهروندان میانمار می‌گویند ارتش این کشور برای شناسایی و تحویل جسد به خانواده کشته‌شدگان در تظاهرات این کشور، ۸۵ دلار دریافت می‌کند.
در دور تازه ناآرامی‌ها در میانمار و در اعتراض به کودتای نظامی در این کشور،  دست‌کم ۸۲ نفر در شهر باگو که در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی یانگون واقع شده، کشته‌شده‌اند.
انجمن حمایت از زندانیان سیاسی می‌گوید از زمان وقوع کودتای نظامی در میانمار در روز اول فوریه، بیش از ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. از آن زمان نیروهای امنیتی متشکل از پلیس، سربازان و نیروهای ویژه ضد شورش دست به سرکوب سیستماتیک علیه معترضان غیرمسلح زده‌اند.تخمین زده می‌شود تاکنون دست‌کم ۳ هزار نفر از معترضان دستگیر و بازداشت شده‌اند.
با افزایش خشونت‌ها در میانمار، سفارت ایالات متحده در این کشور خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور شد. سفارت آمریکا با انتشار پستی در صفحه توییتر ضمن محکومیت کشته شدن افراد بی‌گناه نوشت: «ما در غم از دست دادن بی‌دلیل زندگی افراد در باگو و نقاط دیگر کشور که گفته می‌شود با استفاده از سلاح‌های جنگی نیروهای رژیم علیه غیرنظامیان کشته شده‌اند، سوگواریم.»دیدبان حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای از اتحادیه اروپا خواست سریعا با اعمال مجازات علیه رژیم میانمار اقدامی جدی در جهت کنترل خشونت‌ها در این کشور انجام دهد.


 
برچسب ها: میانمار
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها