به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۲۶۵۸۱۵

افزایش ابتلا به سرطان با پیشرفت تکنولوژی

افزایش ابتلا به سرطان با پیشرفت تکنولوژی
گروه جامعه:مشاور سرطان مرکز پیوند وزارت بهداشت گفت: پیشرفت در حوزه تکنولوژی باعث شده تا زمینه ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند انواع سرطان در دنیا افزایش پیدا کند.  محمد هادی زاده مشاور سرطان مرکز پیوند وزارت بهداشت و فوق تخصص جراحی سینه   با اشاره به افزایش میزان افراد مبتلا به بیماری سرطان در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت میزان شیوع بیماری سرطان در ایران کم تر از کشورهای پیشرفته مانند آمریکا است که یکی از علت های این موضوع جوان تر بودن جامعه است.
 
او ادامه داد: بر اساس مطالعات دانشمندان میزان پیشرفت در حوزه تکنولوژی باعث شده تا زمینه ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند انواع سرطان در دنیا افزایش پیدا کند.  بطور کلی اگر تکنولوژی در کشور رشد چشمگیری پیدا کند در یک شیب افزایش ابتلا به بیماری سرطان  قرار خواهیم گرفت و آمار سرطان  در کشورمان افزایش پیدا خواهد کرد.
هادی زاده گفت: نبود دستگاه های تشخیصی جهت تشخیص به موقع بیماری برای بیماران سرطانی مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما بطور کلی تجهیزات‌مان خوب ارزیابی شده است. در حال حاضر سالیانه میزان ابتلای مردم آمریکا به سرطان سینه حدود ۸۹ درصد و این آمار  در ایران حدود ۳۴درصد است که با رشد  تکنولوژی در کشورمان ممکن است در ده سال آینده میزان ابتلا به سرطان سینه در ایران به ۵۰ درصد در سال برسد.او افزود: با ارائه آموزش‌های لازم باید به خوبی سطح آگاهی  مردم در خصوص بیماری‌های مختلف از جمله سرطان را ارتقا دهیم.
برچسب ها: سرطان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها