به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۲۶۵۹۷۰

محققان: ویروس کرونا در هوا شناور است

محققان: ویروس کرونا در هوا شناور است
گروه علمی: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کوید روی سطوح یا اجسام برای مدت طولانی زنده نمی‌ماند، اما هنگامی که در هوا قرار گرفت، ویروس می‌تواند معلق بماند و مانند دود در اطراف شناور باشد. اخیرا کارشناسان مکررا تأکید می‌کنند که شستن خرید هفتگی احتمالاً کاری به در امان ماندن از کووید ۱۹ ندارد؛ به نظر می‌رسد ویروس از طریق هوا منتقل می‌شود و به طور کلی از طریق سطوح منتقل نمی‌شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کوید روی سطوح یا اجسام برای مدت طولانی زنده نمی‌ماند، اما هنگامی که در هوا قرار گرفت، ویروس می‌تواند معلق بماند و مانند دود در اطراف شناور باشد.ویروس شناسان تأکید می‌کنند، باید به راه‌های  کاهش خطر انتقال از طریق هوا توجه کرد تا مانع شیوع همه‌گیری شد.
 
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) هفته گذشته توصیه‌های خود را به روز و تأکید کرد، ویروس از طریق سطوح قابلیت انتقال ندارد؛ این توصیه در حالی منتشر شده که در اوایل همه‌گیری افراد مشغول شستن مواد غذایی خود بودند و در مکان‌های عمومی همه سطوح ضدعفونی می‌شد، سرویس بهداشتی عمومی تعطیل شد و افراد برای صرف غذا با قاشق و چنگال یکبار مصرف حتی مراقبت می‌کردند و همه اینها فقط برای اینکه در امنیت باشند، انجام می‌شد.اجماع نظر دانشمندان در تازه‌ترین بروزرسانی‌های کووید ۱۹ حاکی از آن است که  خطر انتقال ویروس از طریق سطح خطر واقعی نیست.

کارشناسان می‌گویند: «تمیز نگه داشتن دستان هنوز محتاطانه است، اما درک ما از کووید ادامه پیدا کرده و به نظر می‌رسد انتقال آن  از طریق هوا انجام می‌شود».تحقیقات اخیر، در محیط‌هایی شبیه به زندگی واقعی، نشان می‌دهد که ویروس در طولانی مدت یا حداقل در هیچ مقداری که احتمال ایجاد عفونت وجود داشته باشد بر روی سطوح زنده نمی‌ماند.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها