به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۶۶۰۰۸
احمدی‌نژاد: در ذهن یک عدّه، توده‌های مردم اصلاً به حساب نمی‌آیند!

ثروت دو نهاد بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی، برای فقرزُدایی کافی ا‌ست

گروه سیاسی: رییس‌جمهور سابق می‌گوید: اگر ثروت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را بین مردم توزیع کنیم، هیچ فقیری باقی نخواهد ماند.
ثروت دو نهاد بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی، برای فقرزُدایی کافی ا‌ست
محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان سمنان که عصر روز یکشنبه ۲۲ فروردین در تهران برگزار شد، پنهان‌کاری در اتّخاذ تصمیمات کلان و انعقاد قراردادها را نتیجه ارزش قائل نبودن برای مردم و حذف تدریجی آنان از عرصه تصمیم‌گیری برشمردند و گفت: در ذهن یک عدّه، توده‌های مردم اصلاً به حساب نمی آیند و به عنوان صاحبان حق و عقل و فهم به رسمیت شناخته نمی‌شوند، در حالی که فقط قدرت و نقش‌آفرینی مردم می‌تواند یک کشور را حفظ کند، اقتصاد را سامان بخشد و موجب اعتلاء و شکوفایی فرهنگ جامعه شود اما با کنار رفتن مردم، کشور ضعیف می‌شود و مسئولان ناگزیر به هر قراردادی تن می‌دهند.

احمدی‌نژاد، پنهان‌کاری در اتّخاذ تصمیمات کلان و انعقاد قراردادها را نتیجه ارزش قائل نبودن برای مردم و حذف تدریجی آنان از عرصه تصمیم‌گیری برشمرد و افزود: باید حکومت، دولت، مجلس و نهادها را به ملّت برگردانیم. ثروت نهادها سر به آسمان زده است در حالی که به این همه ثروت و شرکت نیازی ندارند و باید آنها را به مردم برگردانند. اگر ثروت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بین مردم به طور مساوی توزیع شود، هیچ فقیری باقی نخواهد ماند و با استفاده از زمین، آب، استعداد، دانش و نیروی کار موجود هرکس می‌تواند روی پای خودش بایستد و زندگی خود را در بهترین شکل اداره کند.

چكیده اظهارات او
* زندگی همراه با فقر، بغض و دشمنی خواست شیطان است. شیاطین انسان‌نما در داخل و خارج برای برکنار کردن مردم از عرصه تصمیم‌گیری و اداره کشور، همدست شدند و با گفتن اینکه هیچی نگو!، شما چه کاره‌ای!، حرف نزن!، به مصلحت نیست! و مثل اینکه ضد انقلاب شده‌ای!، مردم را از بیان اشکالات، اعتراض به تصمیمات غلط، افشای سوء‌استفاده‌ها و چپاول بیت المال منصرف و آنها را به حاشیه راندند و با کاهش تدریجی اختیارات مردم، به اختیارات نهادها و دولت اضافه شد تا جایی که امروز، مردم برای یک کار کوچک، باید از ۱۵ میز مجوز بگیرند.
*  پنهان‌کاری در اتّخاذ تصمیمات کلان و انعقاد قراردادها، نتیجه ارزش قائل نبودن برای مردم و حذف تدریجی آنان از عرصه تصمیم‌گیری است. در ذهن یک عدّه، توده‌های مردم اصلاً به حساب نمی آیند و به عنوان صاحبان حق و عقل و فهم به رسمیت شناخته نمی‌شوند، در حالی که فقط قدرت و نقش‌آفرینی مردم می‌تواند یک کشور را حفظ کند، اقتصاد را سامان بخشد و موجب اعتلاء و شکوفایی فرهنگ جامعه شود اما با کنار رفتن مردم، کشور ضعیف می‌شود و مسئولان ناگزیر به هر قراردادی تن می‌دهند.
* تاریخ مردم استان سمنان را به عنوان مردمی همدل، سخت کوش، قانع و آرمان‌خواه می شناسد. مهمترین مشکل امروز در کشور ما این است که از ثروت طبیعی به طور تبعیضی استفاده می‌شود، به طوریکه ۸۰ درصد ثروت ناشی از نفت و گاز به ۲۰ درصد جامعه می رسد و ۸۰ درصد مردم فقط از ۲۰ درصد این ثروت بهره مند می‌شوند. فقر و فاصله طبقاتی نتیجه این رفتار تبعیض آمیز بوده است.
* با تغییر نگاه و اصلاح جهت‌گیری‌ها و سیاست‌ها و اجرای چند برنامه مشخص و بازگشت به انقلاب و باورهای تاریخی ملّت، می‌توانیم ایران عزیز را به سرعت به گلستانی تبدیل کنیم که عطر آن همه بشریت را سرمست کند.
* مردم ایران امروز انقلابی‌تر و مؤمن‌تر از سال ۵۷ هستند و معتقدند که آنچه در ۴۲ سال گذشته اتفاق افتاده است، تناسب چندانی با باورها و آرمان‌هایشان ندارد. امّا عناصر خودبرتربین و ذی‌نفوذ در قدرت، مردم را به ضدانقلاب بودن یا پشت کردن به انقلاب متهم می‌کنند. تلقّی مردم این بود که وقتی جمهوری اسلامی برپا بشود، عدالت و صداقت در مناسبات اجتماعی تجلی پیدا می‌کند و همه مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب به حساب می‌آیند، رأی، نظر، تصمیم و حق تعیین سرنوشت آنها ملاحظه می‌شود. اگر ثروت و تمکّن و برخورداری هست یا فشاری و فقری وجود دارد، همگان در آن شریکند، اخلاق سکه رایج می‌شود و پاکی، راستی، درستی و احترام برای همه وجود دارد. امروز باید عملکردها را با این معیارها ارزیابی کنیم نه با عملکرد رژیم پهلوی که اگر خوب بود مردم علیه آن سر به شورش برنمی‌داشتند.

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۲۱:۵۹
چرا این حرف ها رو در دوره ریاست جمهوریت نمی زدی!!!؟ (371599)
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۳
اری به عدد و رقم ندارم ولی اینگونه صحبت ها به بیراهه بردن مشکلات اساسی مملکت است بزرگترین مشکل مملکت قاچاق و مرز هاست اگر گمرگی مناسب گرفته شود به خصوص روی واردات خیلی از مشکلات مردم حل می شود قاچاق کمر تولید راشکسته یک فکری برای ان باید کرد این حرف اقای احمدی نژاد هم بیشتر حمله به رهبر انقلاب است تا درمان مشکلات مردم به جای توهین و حمله به یکدیگر مشکلات کشور را حل کنیم تو این کشور فرهنگ دزدی و گدایی دارد ترویج می شود (371665)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها