به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۶۶۰۱۶

فضای انتخاباتی سرد و یخ زده است

فضای انتخاباتی سرد و یخ زده است
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مردم باید یک مقداری به خود بیایند. اگر مسائل اقتصادی ناشی از تحریم‌ها آنها را یک مقدار ناراحت کرده یا اگر مطالباتی که از گذشته داشتند مورد بی توجهی قرار گرفته باید بدانند که راهکارش مشارکت بیشتر در انتخابات است و اینکه خواسته‌ها و مطالباتشان را یک بار دیگر، مطرح کنند.
 داریوش قنبری، در خصوص عدم اشتیاق مردم به انتخابات گفت: زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده اما فضا، انتخاباتی نیست. البته روز اخذ رای و روزهای منتهی به اخذ رای فضای انتخاباتی در کشور ایجاد می شود اما در کل نسبت به روزها و سنوات گذشته فضا یک مقدار سرد و یخ است.
 او با بیان اینکه دلایل سرد بودن فضا را می شود به عوامل مختلفی نسبت داد، اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث سردی فضای انتخابات شده، مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم هاست و با توجه به تاثیری که بر معیشت مردم دارد به نظر می‌رسد در مجموع در میزان مشارکت تاثیرگذار باشد به خصوص با توجه به میزان مشارکتی که در انتخابات مجلس سال ۹۸ دیدیم.
قنبری ادامه داد: عامل دوم که به عنوان عامل تضعیف‌کننده مشارکت مردم می شود از آن یاد کرد، بحث مطالبات مردم هست که از گذشته انباشته شده و مورد توجه چندانی قرار نگرفته‌است و این هم باعث نوعی یاس و ناامیدی شده نسبت به اینکه مردم بتوانند سرنوشت خود را تغییر بدهند.در مجموع این‌ها نتیجه انتظاراتی هست که در گذشته مردم داشتند اما اینها عملی و برآورده نشدند و مردم هم یک مقداری دچار یاس شده و مطالبات آنها مورد بی توجهی و یا کم توجهی قرار گرفته است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: مسئله سومی که تاثیرگذار است، کرونا و در واقع محدودیت‌هایی است که برای تجمعات ایجاد شده. در گذشته حداقل در سطح گروه‌ها و احزاب سیاسی تجمعاتی برگزار می‌شد.در آستانه انتخابات جریان‌ها در خصوص انتخابات بحث می‌کردند، جلسه می گذاشتند و همایش اجرا می‌کردند اما وضعیت کرونا باعث شده حتی در جریان‌های احزاب و گروه های سیاسی هم، تحرک انتخابی خاصی دیده نشود.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها