کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاه مردم به احمدی‌نژاد هنوز مثبت است

24 فروردين 1400 ساعت 13:29


گروه سیاسی:   عضو حزب موتلفه اسلامی، در رابطه با آرایش سیاسی کشور در نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آرایش سیاسی که الان در کشور شکل گرفته در طیف نیروهای اصول‌گرا و انقلابی، به دو شورای ائتلاف و وحدت شکل داده‌شده که محوریت آنها با روحانیت است و رویکرد آن، چند حزب و تشکل های مردمی و فرهنگی هستند‌. این دو ظرفیت تقریبا توانسته اند همه ظرفیت‌های موجود در کشور را با سازماندهی و همراهی جذب کنند.
حمیدرضا ترقی افزود: تلاش می شود این دو ظرفیت به هم متصل شود و به صورت هم افزا بتوانند در انتخابات ریاست‌جمهوری موضع مشترکی اتخاذ کنند. موتلفه در هر دو این تشکل ها و ائتلاف‌ها حضور دارد و طبیعتا چون در تشکل وحدت احزاب پررنگ‌تر است، موتلفه آن‌جا هم در شکل حزبی و تشکیلاتی حضور پر رنگی دارد. ائتلاف هم برای انتقال دیدگاه‌های خود حضور دارد تا بیشتر زمینه وحدت و انسجام بین این دو را فراهم کند.
او تاکید کرد که قطعا کاندیدا موتلفه کاندیدا اجماع دو شورا خواهد بود. هر دو به اجماع می‌رسند و موتلفه آن شخص را حمایت خواهد کرد موتلفه اصراری بر کاندیدا درون حزبی ندارد و فقط پیشنهاداتی مطرح شده‌است.
ترقی ادامه‌داد: در حال حاضر همه خود را آماده و دیدگاه‌های خود را برای حل مشکلات بیان می کنند و برنامه ارائه می‌دهند. در شورای ائتلاف با این نامزدها تعامل می‌شود تا ببینیم می شود جز آقای رئیسی بر فرد دیگری توافق کرد یا نه البته این مرحله به تازگی شروع شده‌است.
او در رابطه با طیف‌های موجود اصول‌گرا برای رقابت‌های انتخاباتی افزود: در نظرسنجی‌های درون جامعه می‌‎بینیم بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم تفاوتی بین کاندیدا نظامی و غیر نظامی نمی‌بینند و ملاک آن‌ها شاخص‌های دیگری است که شاید در نظامی و غیر نظامی وجود داشته باشد. بنابراین باید به این نکته توجه کرد که داشتن کارآمدی و توانمندی و حل مشکلات مردم و داشتن روحیه جهادی که مقام معظم رهبری بر آن تکیه کردند اهمیت دارد و درصدی مسائل جناحی و جریانی ملاک رای دادن است. از این رو تکیه بر نامزد نظامی و غیر نظامی در داخل جامعه مورد تاکید نیست.
این فعال سیاسی در رابطه با حضور احمدی‌نژاد در بحث‌های مربوط به انتخابات تصریح کرد: احمدی نژاد در بین نخبگان جامعه یک موقعیتی دارد و در میان آحاد مردم و طبقه پایین جامعه موقعیت دیگری دارد. کسانی‌که در روستاها زندگی می کنند در دولت اول او خدمات زیادی را مشاهده کردند و بیمه شدند و کمک های متعددی به نقاط محروم کشور توسط او صورت گرفت. نگاه آن‌ها هنوز مثبت است و مثل نگاه نخبگان منفی نیست باید این واقعیت را بپذیریم. وزرای دو دولت او با هم تفاوت دارند.در دولت دوم بخشی از این افراد با احمدی‌نژاد زاویه پیدا کردند جز عده ای که با احمدی نژاد ماندند نمی توان بقیه وزرای او را احمدی‌نژادی خواند.او خاطرنشان کرد: جلیلی امروز در افکار عمومی موقعیت بالایی ندارد و مورد توجه جامعه نیست ولی برخی از وزرای احمدی نژاد در این سال ها بیشتر در آنتن بودند مثل آقای عباسی و آقای نیکزاد و آقای حاج بابایی که ضمن تفاوت موضع با احمدی‌نژاد بیشتر در رسانه‌ها مطرح بودند. البته نمی‌شود گفت این افراد پایگاه رای قدرتمندی دارند مگر آقای احمدی‌نژاد از آن‌ها حمایت کند و بتوانند با رای بالاتری در انتخابات رقابت کنند.

 


کد مطلب: 266023

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266023/نگاه-مردم-احمدی-نژاد-هنوز-مثبت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir