به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۲۶۶۰۵۳

نوعی دلزدگی سیاسی در مردم ایجاد شده است

نوعی دلزدگی سیاسی در مردم ایجاد شده است
گروه سیاسی: در میان نام‌هایی نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌های بزرگ دیده نمی‌شود و گرچه سیاهه اسامی بیش از گذشته خودنمایی می‌کند اما به نظر می‌رسد که وزن آنها مانند سابق نیست؛ برای مثال به یاد داریم که در گذشته از هر دو جناح سیاسی شخصیت‌هایی در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد می‌شدند که هر کدام مرجع سیاسی جناح خود قلمداد می‌شدند.
  یك فعال سیاسی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۶ درباره این موضوع گفت: در حال حاضر شخصیت‌های بزرگی مانند آقای ناطق یا خاتمی تمایلی به حضور در انتخابات ندارند و البته شرایط حضورشان هم فراهم نیست. بسیاری از بزرگان هم دیگر در دنیا نیستند و واقعا خلأ شخصیت‌های برجسته در انتخابات ریاست‌جمهوری احساس می‌شود.
مصطفی هاشمی‌طبا،  ادامه داد: یکی از دلایل دیگری که می‌توان درباره عدم حضور شخصیت‌های تأثیرگذار در انتخابات ذکر کرد این است که آنها وقتی به عرصه نگاه می‌کنند، درمی‌یابند که نمی‌توانند اقدام مثبتی در شرایط کنونی انجام دهند و در واقع تصورشان این است که بهبود اوضاع سیاسی که به نفع مردم باشد، بسیار دشوار است.
 وی درباره فضای انتخاباتی موجود ذکر کرد: من به طور کلی فضای انتخابات را پر شور نمی‌بینم و نوعی دلزدگی سیاسی در مردم ایجاد شده است. مردم هم همین‌طور فکر می‌کنند و فکر می‌کنند که هر کس بیاید نمی‌تواند کار مهمی برایشان انجام دهد.من نمی‌گویم مشکلات کشور حل‌نشدنی است اما واقعیت این است که حل مسائل خیلی پیچیده است و کشور درگیر مشکلاتی پیچیده است که اگر قرار است دست به هر یک از این مشکلات بزنیم، تبعات زیاد جانبی به همراه دارد.افزون بر این نامزدهایی که اکنون نامشان مطرح است هیچ برنامه‌ای ندارند. مردم وقتی فضای انتخاباتی را نگاه می‌کنند، می‌بینند که یک عده از راه رسیده‌اند و مدام می‌گویند ما می‌خواهیم رئیس‌جمهور شویم و نمی‌گویند که فردای ریاست‌جمهوری چه کار می‌خواهند انجام دهند. این فضا واقعا مطلوب نیست.او درباره ضرورت حضور شخصیت‌های مهم در انتخابات، اظهار کرد: چند سالی است که دیگر افراد مهم در انتخابات‌های مختلف شرکت نمی‌کنند.
انتخابات مجلس دهم را به یاد بیاورید که چه‌قدر از لیست امید اصلاح‌طلبان متشکل از افراد برجسته بود؟ یا در همین انتخابات مجلس یازدهم چه افرادی رأی آوردند؟ ریاست‌جمهوری هم به همین شکل شده است. شورای نگهبان هم از تأییدصلاحیت افراد برجسته امتناع می‌کند. من نمی‌دانم مکانیزم بررسی صلاحیت‌ها چگونه است اما می‌دانم که کنار گذاشتن بزرگان خاصه در انتخابات ریاست‌جمهوری به صلاح کشور نیست.هاشمی‌طبا در پایان گفت: می‌بینیم که نام برخی افراد به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود که در زندگی‌شان یک آجر روی آجر نگذاشته‌اند و برخی که اصلا سابقه روشنی در تصمیم‌گیری نداشته‌اند می‌آیند که قدرت را به دست بگیرند و برایشان مهم نیست چه بلایی سر مردم می‌آید. برخی آنقدر ضعیف هستند که اصلا نباید نامشان مطرح شود و من واقعا نمی‌دانم چنین افرادی مگر تخم دوزرده کرده‌اند که انتظار دارند از مردم رأی بگیرند؟

 
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها