به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۶۶۰۵۹

تائید استفاده سوریه از سلاح شیمیایی

تائید استفاده سوریه از سلاح شیمیایی
گروه بین الملل: سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گزارشی نوشت: در تحقیقات به این نتیجه رسیده "نیروی هوایی سوریه در جریان حملات به شهر سراقب واقع در جنوب حلب در تاریخ چهارم فوریه ۲۰۱۸ از گاز کلر استفاده کرده است"؛ اتهامی دمشق در همان زمان آن را رد کرد.
این سازمان  اعلام کرد، "دلایل منطقی وجود دارد که بالگرد سوریه شرق سراقب را با بشکه‌ای حاوی گاز کلر هدف گرفتکه موجب مصدومیت ۱۲ تن شد.سازمان بین المللی مذکور در ادامه نوشت:کارشناسان سازمان از ۳۰ شاهد بازجویی کرده و نمونه هایی که از شرق سراقب گرفته شده بود و نیز علائم قربانیان و کادر پزشکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
این سازمان نخستین گزارش خود را یک سال پیش منتشر کرد و در آن نوشته بود:نیروی هوایی سوریه بمب های حاوی گاز سارین و کلر در سال ۲۰۱۷ به شهرک اللطامنه در شمال سوریه پرتاب کرده است."با وجود مخالفت های سوریه و متحدانش از جمله مسکو، اکثر کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی در سال ۲۰۱۸ به این سازمان اجازه دادند درباره طرفی که دست به این حمله زده تحقیق کند.دولت سوریه دست داشتن در این حملات شیمیایی را رد و اعلام کرد، مطابق توافقنامه منعقد شده در سال ۲۰۱۳، انبارهای سلاح شیمیایی خود را تحت نظارت بین المللی تحویل داده است.

 
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها