به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۶۶۰۶۸

۴ طلا و یک برنز آسیا در انتظار فرنگی‌کاران ایران

۴ طلا و یک برنز آسیا در انتظار فرنگی‌کاران ایران
گروه ورزشی: میثم دلخانی در ۶۳، پژمان پشتام در ۷۷، ناصر علیزاده در ۸۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم با نمایشی درخشان راهی فینال کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شدند که برتری قاطع ناصر علیزاده جوان گمنام آملی در نخستین تجربه بین المللی خود برابر رستم آساکولوف عنوان دار از نتایج جالب توجه بود.به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ که در آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است، پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران در دیدار نخست با توجه به سر وزن نرسیدن جین هیوک کیم از کره جنوبی به پیروزی رسید. وی در دور دوم به مصاف داواباندی مونخ اردن از مغولستان رفت و در همان تایم نخست قاطعانه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید. دادمرز در نیمه نهایی به مصاف الهام بهرام اف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. دادمرز برای رسیدن به مدال برنز در دیدار رده بندی به مصاف عزیزاف از تاجیکستان می رود.
 
در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر اورماتبک آماتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نمایشی خوب برابر المورات تاسمرادوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ازبکستان در یک کشتی سخت با نتیجه ۹ بر ۷ به برتری رسید. دلخانی برای رسیدن به فینال برابر هانجائه چانگ از کره جنوبی به میدان رفت و در یک مبارزه سخت و سنگین با نتیجه ۸ بر ۵ به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در فینال به مصاف سلطان آستولی از قزاقستان می رود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی با توجه به حضور نیافتن کشتی گیران عراقی و فلسطینی بر روی تشک به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. پشتام در این مرحله به مصاف سینگ گورپریت از هند رفت و در یک مبارزه سخت و نفسگیر با نتیجه ۷ بر ۷ به برتری رسید و راهی فینال شد. سنگینی این مبارزه به حدی بود که پشتام در پایان مبارزه نای بلند شدن از روی تشک را نداشت. پشتام برای رسیدن به مدال طلا در فینال به مصاف دالر رضازاده از تاجیکستان می رود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ، ناصر علیزاده کشتی گیر جوان و گمنام آملی در دور اول برابر نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی برای رسیدن به فینال نیز مقابل رستم آساکولوف دارنده مدال های نقره و برنز جهان از ازبکستان به میدان رفت و در یک مبارزه برتر موفق شد کشتی گیر عنوان دار ازبک را مقهور توانایی و مبارزه هجومی خود کند و در پایان به برتری قاطع ۱۰ بر ۴ برسد و راهی فینال شود. علیزاده برای رسیدن به مدال طلای آسیا به مصاف آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان می رود.

آساکولوف در این مبارزه به هر دری زد تا پیروز مبارزه شود اما نیروی جوانی و جسارت مثال زدنی علیزاده شکست این کشتی گیر عنوان دار را رقم زد و رستم آساکولوف در دقیقه پایانی توان زیادی برای ادامه مبارزه نداشت.در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، علی اکبر یوسفی دارنده مدال های طلای جوانان و امیدهای جهان ۲۰۱۹، در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مورات رامانوف از قرقیزستان را برد. وی در مبارزه دوم و در مرحله نیمه نهایی نیز در یک مبارزه برتر برابر سهراب فاتویف از ازبکستان با نتیجه قاطع ۱۴ بر ۵ به برتری رسید و راهی فینال شد. یوسفی در حالیکه ۱۴ بر ۵ پیش بود حریف ازبک با گرفتن ۳ اخطار دیسکالیفه شد و مبارزه به سود یوسفی به پایان رسید. قدرت بدنی و فیزیک یوسفی نوید ظهور یک سنگین وزن ایده‌آل را برای کشتی ایران می دهد.
برچسب ها: کشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها