کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتهام تازه موساد به ایران

24 فروردين 1400 ساعت 17:30


گروه سیاسی:مقامات امنیتی اسرائیل گفته‌اند که ایران با بهره گرفتن از حساب‌های کاربری جعلی درصدد ربودن شهروندان اسرائیل بوده است. موساد گفته هدف از این اقدامات کشاندن شهروندان اسرائیل به خارج از کشور و به دام انداختن آن‌ها بوده است.
گزارش موساد و شاباک (شین بت)، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل اندکی پس از اظهارات مقامات جمهوری اسلامی درباره نقش اسرائیل در حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز رسانه‌ای شده است.در این گزارش آمده است که جاسوسان ایرانی با حساب‌های کاربری جعلی خود با شهروندان اسرائیلی تماس گرفته و سعی داشته‌اند آن‌ها را به خارج از مرزهای این کشور بکشند.
موساد و شاباک در گزارش خود اعلام کرده‌اند که جاسوسان ایرانی در این حساب‌های کاربری جعلی یا خود را زنان مایل به داشتن تماس‌های "رومانتیک" معرفی کرده یا با استفاده از پوشش اشتغال در شرکت‌های گردشگری سعی در به دام انداختن شهروندان اسرائیلی داشته‌اند.سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل در ادامه گزارش خود نوشته‌اند که هدف از این اقدامات آسیب رساندن به شهروندان اسرائیلی یا به گروگان گرفتن آن‌ها بوده است.حتی گفته می‌شود که در یک مورد این تلاش‌ها موفق بوده و یکی از شهروندان اسرائیلی برای انجام این دیدار اقدام به خروج از کشور کرده است. اما اطلاع‌رسانی به موقع منابع اطلاعاتی باعث شده که این شهروند پیش از دیر شدن به اسرائیل بازگردد.

 


کد مطلب: 266073

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266073/اتهام-تازه-موساد-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir