به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۶۶۰۹۲

خط حمله استقلال برای آسیایی‌ها ترسناک است

خط حمله استقلال برای آسیایی‌ها ترسناک است
گروه ورزشی:پیشکسوت استقلال معتقد است خط حمله استقلال نه تنها در ایران بلکه در آسیا بهترین خط حمله است و تمام رقبای آسیایی باید از آبی‌پوشان بترسند.«محمد نوری» یکی از پیشکسوتان استقلال است که اعتقاد دارد فرهاد مجیدی و شاگردانش این توانایی را دارند در لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت ‌بزرگی برسند.عضو کمیته فنی آبی‌پوشان بر این باور است استقلال باید در مهم‌ترین و معتبرترین رویداد باشگاهی آسیا به ناکامی‌های چند ساله اخیر پایان دهد.
 
شمارش معکوس برای حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده است شرایط استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟
مهم‌ترین و معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره آسیا برای استقلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، آبی‌پوشان می‌خواهند در این رویداد مهم آسیایی به یک مقام شایسته دست پیدا کنند مقامی که شایسته نام بزرگ استقلال است.

موفقیت برای استقلال دور از دسترس نیست؟
استقلال کادرفنی خوبی در اختیار دارد، بازیکنان توانمندی در این تیم حضور دارند، من با جرات می‌توانم بگویم بهترین بازیکنان ایران در تیم استقلال حضور دارند. خواسته هواداران استقلال فقط یک چیز است. هواداران استقلال خواسته‌شان این است که استقلال بتواند در لیگ قهرمانان آسیا ستاره سوم را به کلکسیون افتخارات استقلال اضافه کند. این موضوع‌ دور از دسترس نیست.

نه استقلال بلکه تمامی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان با مشکل روبرو هستند، استقلال نیز در چند سال اخیر یک ناکام بزرگ در این رقابت‌ها بوده است.
در این که تیم‌های آسیایی برای شرکت در این رقابت‌ها آماده می‌شوند و هزینه‌های سرسام‌آوری را انجام داده‌اند هیچ شکی نیست.در چند سال اخیر فقط دو بار پرسپولیس به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرده اما هر دو بار مغلوب شده است. استقلال در چند سال اخیر یکی دو بار توانایی موفقیت و رسیدن به فینال و حتی کسب جام را داشت اما نتوانست به این مهم دست پیدا کند. این اتفاقات و حذف شدن استقلال از لیگ قهرمانان به خاطر حاشیه‌ها و مدیریت نادرست بوده است و برایتان دو مثال می‌زنم.چند سال پیش استقلال تیمی خوبی را در اختیار داشت که مستحق قهرمانی بود، اگر آن تیم خوب حفظ می‌شد این تیم شانس اول قهرمانی بود اما مدیران تیم ریشه به تیشه استقلال زدند تا آبی‌پوشان با ناکامی این رویداد را ترک کنند.پارسال استقلال بدون سرمربی به لیگ قهرمانان رفت، مگر می‌شود استقلال که می‌خواهد راهی آسیا شود مدیران تیم با کادرفنی به اختلاف بخورند و تیم به جای اینکه تقویت شود با روحیه‌ای ضعیف پا به مهم‌ترین بازی‌های قاره آسیا بگذارد. مدیریت نادرست در سال‌های اخیر حسابی به استقلال ضربه زده است.

استقلال در گروهی قرار گرفته است که برخی‌ها آن را گروه مرگ می‌نامند؟
استقلال در گروه سختی قرار گرفته است، تیم‌هایی با آبی‌پوشان همگروه هستند که در کشورهایشان بهترین هستند. آنها هر کدام انگیزه‌های زیادی دارند. الاهای میزبان است و برای حضوری موفق‌آمیز در آسیا از تمام توان خود بهره خواهد گرفت و الشرطه‌ فوتبال فیزیکی و قدرتی را در دستور کار خود می‌دهد و در فصل گذشته دو بار با آبی‌پوشان روبرو شد. آنها رقیبی سرسخت هستند و الدحیل نیز در قطر یکی از بهترین‌هاست و برای لیگ قهرمانان آسیا میلیون‌ها دلار هزینه کرده است.

همه تیم‌های این گروه از یکدیگر شناخت کامل دارد؟
آنها با آمادگی و شناخت کامل روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت و همه تیم‌ها آنالیز دقیقی از رقبای خود دارند. در این بازی‌ها تیمی که کمترین اشتباه را انجام دهد، به موفقیت می‌رسد.

فکر می‌کنید مشکل استقلال در کدام منطقه زمین است؟
استقلال مدت‌هاست در پست بازیساز مشکل دارد و مربیان این تیم باید این مشکل را به نوعی حل کنند. نبود یک هافبک طراح در استقلال می‌تواند مشکل ایجاد کند. من در برخی از بازی‌های استقلال مشاهده می‌کنم شیخ دیاباته و ارسلان مطهری برای گرفتن توپ تا نیم‌های زمین و حتی هجده قدم دروازه خودی عقب می‌آیند که این باعث می‌شود خسته شده و نتوانند در وظیفه اصلی‌شان که گلزنی است موفق باشند.

در خط دفاعی چطور؟
استقلال بازیکنان خوبی در این منطقه دارد اما در دفاع تیمی ضعف دارد. در این پست یک بازیکن باتجربه نیاز است که بتواند با تجربه خود خط دفاعی را جمع کند.

و حتما اعتقاد دارید استقلال در خط حمله نفرات شاخصی در اختیار دارد.
نه من بلکه همه فوتبالی‌ها بر این باور هستند استقلال نه تنها بهترین خط حمله فوتبال ایران بلکه آسیا را در اختیار دارد و تمام رقبای آسیایی آبی‌پوشان باید از مهاجمان توانمند آبی‌پوش بترسند.

از آکادمی باشگاه استقلال انتقاداتی داشتید.
وقتی احمد مددی مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده گرفت قرار بر این شد من به همراه علی جباری، خسرو حیدری و آرش برهانی در هیات امنای آکادمی حضور داشته باشیم. جلسات فراوانی در این باره برگزار شد. من یادم هست در آن جلسه مدیرعامل استقلال در حضور ناصر فریاد شیران گفت رییس آکادمی استقلال باید زیر نظر هیات امنا باشد. من مخالف حضور او در آکادمی بودم اما به خاطر استقلال اعتراض نکردیم. متاسفانه نه تنها بر خلاف اعلام مددی هیچگونه همکاری با هیات امنا صورت نگرفت بلکه صورت جلسه هیات امنای آکادمی استقلال که بنده را به عنوان مدیر مدارس فوتبال انتخاب کردند نادیده گرفته شد و نمی‌دانم چرا این صورتجلسه که دو ماه پیش خودم به صورت دستی تحویل مددی دادم فراموش شد. متاسفانه نظارتی بر فعالیت‌های آکادمی صورت نگرفت و همین عدم نظارت باعث شد تا اخباری نه چندان خوب به ما برسد که شایسته باشگاه استقلال نیست.

آکادمی استقلال موفق بود؟
اگر موفقیتی در آکادمی استقلال صورت گرفت به خاطر رییس فعلی آن نبود. تمام تیم‌های پایه‌ای استقلال پیش از حضور وی آماده شدند و به طور حتم او نمی‌تواند خود را عامل موفقیت‌های استقلال بداند. حرف من درباره آکادمی استقلال یک چیز است.

چه چیزی؟
مدیر آکادمی باشگاه استقلال باید کسی باشد که استقلالی بوده و به این تیم تعصب داشته باشد. استقلال برایش در اولویت اول و آخر باشد و اجازه ندهد خدشه‌ای به نام بزرگ این تیم وارد شود. مدیر آکادمی استقلال باید خاک این تیم را خورده باشد و بداند استقلال و استقلالی یعنی چی؟
مرجع : ایرنا
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها