به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۲۶۶۱۰۸
وقتی دولت کسبه را تعطیل می‌کند باید زیانشان را هم بپردازد؛

اصناف را به زور تعطیل کردند، در حالی که بانکها باز هستند!

گروه اقتصادی: تعطیلی برخی اصناف بدون رضایت آنها در کنار عدم تعطیلی بقیه اصناف،‌ اعتراضات فراوانی را به دنبال داشته است. از آنجا که دولت در زمینه مالیات‌گیری از همین اصناف تعطیل شده‌ هیچ گونه مصاعدتی به آنها نداشته است،‌ بسیاری از کاسبان این تعطیلی اجباری را بسیار ناعادلانه می دانند،‌آن هم در شرایطی که هم کارمندان را مجبور کرده‌اند سر کار حاضر شوند و هم بانک‌ها باز هستند!
اصناف را به زور تعطیل کردند، در حالی که بانکها باز هستند!
در این باره نود اقتصادی نوشت:‌ حسین قدیانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب اظهار داشت: وقتی دولت سه میلیون واحد صنفی را تعطیل می‌کند باید برای مدیریت زندگی آن‌ها راهکار ارائه کند و ضرر و زیان کسبه را بپردازد.در حالی که نه تنها به اصناف کمکی نکرده و ریالی به حساب آن‌ها واریز نشده بلکه ۱۵ درصد هم مبلغ مالیات را بیشتر کرده است.قدیانی افزود: ️بخدا اصناف هم آدم هستند. دولت اگر راست می‌گوید در کشور برابری راه بیندازد و مثل اصناف فقط سه ماه بهکارمندانش حقوق ندهد و ببیند چه اتفاقی در کشور میفتد. چطور به چشم کارگرانمان نگاه کنیم و بگوییم به شما حقوق نمی‌دهیم؟!

تعطیلی‌های کرونا کمر  ما را شکست
حسین محمدی، رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپز اظهار داشت: تعطیلی‌های اخیر و شیوع بیماری کرونا کمر صنف ما را شکسته است. گاهی اوقات راجع به یک صنف می‌گویند کم آورد یا ضعیف شد. ولی راجع به صنف کباب و حلیم تهران باید بگوییم بصورت کامل ورشکست شد و به قهقرا رفت. ️۶٠ درصد از اعضای صنف ما کلا مغازه‌ها را جمع کردند و دنبال کار دیگری رفتند. هرچه هم ما از دولت دیدیم صرفا در حد وعده و شعار بوده و عملیاتی نشده است.

دولت در بیمه و مالیات هم تخفیفی نداده!
داوود عبداللهی فرد، رئیس اتحادیه صنف سمساران و امانت فروشان اظهار داشت: حرف دل ما کسبه این است که چرا دولت در ایام تعطیلات عید نوروز بیماری را مدیریت نکرد و اجازه داد کار به اینجا برسد؟! ۴۰ درصد از اعضای صنفسمساران و امانت فروشان استان تهران در ضرر و زیان کامل هستند. دولت در زمینه پرداخت اجاره بها به ما کمکی نکرده و در بیمه و مالیات هم تخفیفی نداده است.

ما را به زور تعطیل کردند، بانکها باز هستند!
امیر نجار شریفی، رئیس اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا تهران  اظهار داشت: تعطیلی اصناف در روزهای اخیر و باز بودن بانک ضربه خیلی بزرگی به ما زده است. در بازار هیچکس هیچ درآمدی ندارد ولی چون بانک باز است مجبوریم تعهدات و چک های خود را با جیب خالی پاس کنیم. تعطیلی ابتدای سال صد در صد می‌تواند صنف ما را ضعیف کند. هر سال تا اواخر اردیبهشت بازار ما رونق داشت ولی امسال دولت و کرونا جلوی آن را گرفتند. ما از دولت وام نمی‌خواهیمچون می‌دانیم آن را نخواهد داد. فقط می‌خواهیم دولت جلوی پای ما سنگ نیندازد.تأمین اجتماعی در شرایط سخت کرونایی کوچک ترین همکاری با اصناف نکرد و همه حق بیمه ها را اضافه کرد. کاش دولت در همان تعطیلات نوروز جلوی سفرها را میگرفت و نمی‌گذاشت تعطیلی‌های روزهای اخیر رخ دهد!


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها