کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاخیر در واکسیناسیون عمومی نابخشودنی است

ایرنا , 25 فروردين 1400 ساعت 8:46


گروه جامعه: رییس شورای هماهنگی سازمانهای نظام پزشکی استان خراسان رضوی گفت: با شیوع گسترده کرونا در کشور یک فاجعه انسانی در حال وقوع است و انتظار همگان از وزیر بهداشت و درمان تهیه واکسن کروناست و تاخیر در واکسیناسیون عمومی و گسترده علیه این ویروس نابخشودنی است.سازمان نظام پزشکی مشهد به نقل از دکتر علی بیرجندی نژاد گزارش داد: ایران اکنون در جایگاه هفتم مرگ و میر جهان بر اثر ابتلا به کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته قرار گرفته است.

وی ادامه داد: راهی جز قرنطینه شهرها و واکسیناسیون گسترده در مقابل این فاجعه انسانی نداریم و اگر وزارت بهداشت در نوروز به هر علتی نتوانست موثر وارد میدان شود لااقل در واکسیناسیون گسترده قافیه را نبازد.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد وضعیت بیمارستان ها را غیرقابل باور خواند و گفت: به اذعان بسیاری از همکارانمان در بسیاری از اورژانس ها نزدیک به تکمیل ظرفیت هستیم و ادامه این روند باعث خواهد شد تختی برای بستری بیمار جدید نداشته باشیم.

بیرجندی نژاد افزود: بسیاری از مسوولان به جای اقدام عاجل در پی یافتن مقصر هستند و خرج کردن از مردم و اتهام زنی به آنها نیز راحت ترین مسیر برای عده‌ای شده است یک روز سفرهای نوروزی و روز دیگر صف های مرغ مورد اتهام است.وی اضافه کرد: متاسفانه برخی بسیار راحت از رسیدن آمار فوتی ها به هزار و ۵۰۰ نفر در روز سخن می گویند اما آیا کشوری که با بحران جمعیتی رو به رو است باید این قدر راحت از جان دادن سرمایه های انسانی و نیروی کار خود بگذرد؟

نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده و طبق آخرین ارزیابیها تنها ۵۶ درصد است.بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر در کشورمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر از شهروندان ایرانی را گرفته است و یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز تاکنون در کشورمان بهبود یافته‌اند.


کد مطلب: 266130

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266130/تاخیر-واکسیناسیون-عمومی-نابخشودنی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir