به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۶۶۱۷۳

قیمت انواع گوشی شیائومی را از موبایل کمک بخواهید

گروه کسب و کار:
قیمت گوشی شیائومی ، همواره یکی از پربحث‌ترین موضوعاتی است که امروزه در بازارهای داخلی و بین‌المللی مطرح می‌شود. سیاست تجاری شرکت شیائومی، ارائه محصولات باکیفیت، با قیمت‌های مقرون به صرفه است که به خوبی توانست با این رویکرد، به تدریج بازار کشور چین، آسیای شرقی و جهان را در دست گرفته و در سال 2020 به عنوان چهارمین برند پرفروش محصولات تلفن‌های همراه در جهان شناخته شود. در این مقاله با ما باشید تا به موضوع قیمت گوشی شیائومی بپردازیم و مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند این برند را بررسی کنیم.

شیائومی
شیائومی که به معنای «ارزن» یا«برنج کوچک» شناخته می‌شود، یک شرکت پیشرفته در حوزه فناوری از کشور چین است که از آوریل سال 2010 در صنعت تلفن‌های هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت، چهار سال پس از تأسیس توانست به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده تلفن‌های هوشمند در چین تبدیل شود. در واقع بازار بسیار وسیع کشور چین، اولین و مهم‌ترین گام برای پیشرفت این شرکت بود و اکنون محصولات این شرکت در بیش از 100 کشور و منطقه در سراسر جهان ارائه می‌شود.
با فتح بازار داخلی، شیائومی توانست به کشور‌های جهان نیز محصولات خود را صادر کند. جالب است بدانید محصولات برند شیائومی در کشور‌های شرق آسیا به خصوص هند، طرفداران بسیاری دارد که مهم‌ترین علت آن را می‌توان قیمت بسیار مناسب در قبال امکانات کامل محصولات شیائومی دانست.
 
خرید گوشی شیائومی
دسته‌ای از مهم‌ترین محصولات برند شیائومی، گوشی‌های هوشمند این شرکت است که از سیستم عامل اندرویدی با رابط کاربری مخصوص شیائومی (MIUI) بهره می‌برند و توانسته‌اند با هزینه پایین‌تر نسبت به رقبا و امکانات بالاتر، با اقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شوند. با گذشت سال‌ها از فعالیت این شرکت، گوشی‌های شیائومی را می‌توان در چند گروه تقسیم‌بندی کرد که عبارت‌اند از:
•    سری MI 1 تا MI 11،
•    سری MI Note 1 تا Mi note 10،
•    سری Mi Max 1 تا Mi Max 3،
•    سری Mi Mix 1 تا Mi Mix 3،
•    سری مشهور Redmi از سال 2013 به بعد
•    همچنین سری POCO
تا پایان مقاله با «موبایل کمک» همراه باشید تا راجع به قیمت گوشی شیائومی و بررسی مدل‌های مختلف آن از نظر امکانات و هزینه‌ای که دارند، بپردازیم.



گران‌ترین ‌مدل‌های گوشی شیائومی
اگرچه برند شیائومی به خاطر قیمت‌های مناسب در کنار مشخصات قدرتمند آن شناخته می‌شود، اما می‌توان برخی از تلفن‌های هوشمند این برند را از نظر قیمت گوشی شیائومی، به گران‌ترین مدل‌ها تقسیم‌بندی کرد که عبارت‌اند از: (قیمت‌های درج شده صرفاً مربوط به فروردین ماه سال 1400 بوده و بر اساس اطلاعاتی است که برای قیمت گوشی شیائومی جی اس ام آرنا (gsmarena) ثبت شده است)
مدل گوشی قیمت (ایران) قیمت (جهان)
Xiaomi Mi Mix Fold هنوز در ایران ارائه نشده است. 1300 یورو
Xiaomi Mi 11 Ultra هنوز در ایران ارائه نشده است. 1200 یورو
Xiaomi Mi 11 Pro هنوز در ایران ارائه نشده است. 1100 دلار
 
•    Xiaomi Mi Mix Fold: به عنوان اولین مدل از گران قیمت‌ترین گوشی شیائومی، باید از گوشی منحصربه فرد Mi Mix Fold نام برد که طراحی تاشو آن سبب شده است تا این مدل گوشی شیائومی، یک تلفن متفاوت با دیگر محصولات شیائومی گردد. قیمت گوشی شیائومی برای این مدل در حدود 1300 یورو می‌باشد و از مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش تاشو 8 اینچی با تراکم پیکسلی 387 ppi، دوربین سه‌گانه 108+8+13 مگاپیکسل، حافظه داخلی تا 512 گیگابایت به همراه رام تا حداکثر 16 گیگابایتی، باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید 10 اشاره نمود.
•    Xiaomi Mi 11 Ultra: مدل Xiaomi Mi 11 Ultra، برای اولین بار در 29 مارس سال 2021 ارائه شد که قیمت گوشی شیائومی برای این مدل، در حدود 1200 یورو تخمین زده شده است. این گوشی که جدیدترین تلفن همراه هوشمند برند شیائومی تاکنون می‌باشد، از صفحه نمایش 6.81 اینچی با تراکم پیکسلی 515 ppi بهره می‌برد که رام در نظر گرفته شده برای آن 8 و 12 گیگابایت و حافظه داخلی آن 256 و 512 گیگابایت می‌باشد. از دیگر مشخصاتی که می‌توان برای این مدل به عنوان گران‌ قیمت‌ترین گوشی شیائومی بیان نمود، می‌توان به دوربین سه‌گانه 50+48+48، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و همچنین سیستم عامل اندروید 11 اشاره کرد.
•    Xiaomi Mi 11 Pro: سومین مدلی‌ که می‌توان به عنوان گران‌ترین تلفن همراه هوشمند از نظر قیمت گوشی شیائومی معرفی نمود، مدل Xiaomi Mi 11 Pro است که از جمله مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش 6.81 اینچی با تراکم پیکسلی 515 ppi، دوربین سه گانه 50+8+13 مگاپیکسلی، رام 8 و 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 و 256 گیگ، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره نمود.

  بررسی مد‌ل‌های میان رده از نظر قیمت گوشی شیائومی
به طور قطع می‌توان گفت یکی از بهترین‌ برند‌ها برای خرید گوشی‌های میان رده و اقتصادی، برند شیائومی است که این شرکت توانسته است مدل‌های بسیار جذابی را در این زمینه ارائه کند. از جمله مدل‌های میان رده گوشی شیائومی می‌توان گفت:
مدل گوشی قیمت (ایران) قیمت (جهان)
Mi Note 10 در حدود 14 الی 17 میلیون تومان 380 یورو
Redmi Note 9 Pro 6.900 میلیون تومان 222 یورو
Redmi Note 8 Pro 6 میلیون تومان 180 یورو

•    Mi Note 10: یکی از بهترین‌ مدل‌هایی که می‌توان برای گوشی شیائومی در نظر گرفت، مدل Mi Note 10 است که جزو بهترین‌ تلفن‌های هوشمند میان‌رده از نظر قیمت گوشی شیائومی شناخته می‌شود. از مشخصات مهم این گوشی باید به تراشه Snapdragon 730G، رام 6، دوربین پنج‌گانه 108+12+8+20+2، صفحه نمایش 6.47 اینچی با تراکم پیکسلی 398 ppi، باتری 5260 میلی‌آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید 9 اشاره نمود.
•     Redmi Note 9 Pro: مدل بعدی که خود از بهترین گوشی‌های سال 2020 شناخته می‌شود، مدل Redmi Note 9 Pro, Pro Max است که از مشخصات آن می‌توان به نمایشگر 6.67 اینچی، تراشه Snapdragon 720G، دوربین چهارگانه 64+8+5+2، اندروید 10، صفحه نمایش 6.67 اینچی با تراکم 395 پیکسل بر اینچ، باتری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپر ساعتی اشاره نمود.
•    Redmi Note 8 Pro: Note 8 Pro دومین مدل پرفروش برند شیائومی و چهارمین مدل گوشی پرفروش در سال 2020 است که هم در بازار جهانی و هم در بازار ایران، فروش خوبی را تجربه کرد. قیمتی که برای خرید گوشی شیائومی نوت 8 پرو در نظر گرفته شده است، 180 یورو معادل 6 میلیون تومان می‌باشد. از مشخصات این گوشی می‌توان به نمایشگر FHD با تراکم پیکسلی 395 ppi، دوربین چهارگانه 64+8+2+2، رام 6 و 8 گیگابایتی با حداکثر حافظه داخلی 256 گیگابایت، باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی و اندرويد 9 اشاره كرد.
 


ارزان‌ترین مدل‌ها از نظر قیمت گوشی شیائومی
اگر بخواهیم ارزان‌ترین مدل‌های گوشی شیائومی در دو هفته گذشته را بررسی کنیم، برای این کار می‌توان مدل‌های زیر را معرفی که عبارت‌اند از:
 
مدل گوشی قیمت (ایران) قیمت (جهان)
Xiaomi Redmi 9A 2.760 میلیون تومان 99 یورو
Xiaomi Redmi 7A 2.690 میلیون تومان 130 یورو
Xiaomi Redmi 9 3503. میلیون تومان 111 یورو
Xiaomi Redmi 8 3.500 میلیون تومان 138 یورو
 
  •    Xiaomi Redmi 9A: از نظر قیمت گوشی شیائومی، اولین گوشی که می‌توان به عنوان ارزان‌ترین مدل برای این برند در نظر گرفت، مدل Shiaomi redmi 9A است که تنها در حدود 99 یورو قیمت دارد. از ویژگی‌هایی که برای این مدل در نظر گرفته شده است، می‌توان به صفحه نمایش 6.53 اینچی با تراکم پیکسلی 269 پیکسل بر اینچ، دوربین 13 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید 10 اشاره کرد.
•    Xiaomi Redmi 7A: دومین مدل ارزان‌قیمتی که می‌توانید برای خرید گوشی شیائومی، آن را در نظر داشته باشید، مدل Redmi 7A است که هزینه آن 130 یورو است. از جمله مشخصات این مدل می‌توان گفت: صفحه نمایش 5.45 اینچی با تراکم پیکسلی 295 پیکسل بر اینچ، دوربین دوگانه 13+12 مگاپیکسلی، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی و همچنین سیستم عامل اندروید 9.
•    Xiaomi Redmi 9: یکی از گوشی‌های پرفروش دیگر شیائومی، مدل Redmi 9 آن است که در دو مدل 64 و 32 گیگابایتی ارائه شده است. قیمت گوشی شیائومی در این مدل و در کنار آن، مشخصات مناسب، دوربین‌ چهارگانه 13+8+5+2 مگاپیکسلی، رام 3،4 و 6، صفحه نمایش 6.53 اینچی با تراکم پیکسلی 395 ppi، باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی، از مهم‌ترین مزیت‌های خرید این مدل گوشی است.
•    Xiaomi Redmi 8: درنهایت، از مدل‌های محبوب ارزان قیمت از برند شیائومی، مدل Redmi 8 را می‌توان معرفی کرد که توانسته است در بازار ایران فروش خوبی را تجربه کند. از جمله امکانات این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 6.22 اینچی با تراکم پیکسلی 270 ppi، دوربین دوگانه 12+2 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید 9 اشاره نمود.



چرا قیمت گوشی شیائومی نسبت به رقبا کمتر است؟
همانطور که میدانید، مقرون به صرفه بودن قیمت گوشی شیائومی و امکانات محصولات آن که با آخرین فناوری‌های روز دنیا ساخته می‌شود، توانسته است این برند را به عنوان چهارمین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند در جهان (در سال 2020) تبدیل کند؛ اما چرا قیمت گوشی شیائومی نسبت به رقبا اقتصادی‌تر و رقابتی‌تر است؟
برای پاسخ به این پرسش می‌توان به عوامل زیر اشاره نمود که عبارتند از:
•    تغییر روند درک بازار از محصولات چینی: بعد از امپریالسیم چین در صادرات، یکی از تبعاتی که به علت عدم کیفیت بالای محصولات چینی در بازارهای جهانی به وجود آمد، کیفیت پایین و ارزان محصولات این کشور بود. شیائومی به عنوان یک برند و شرکت بین‌المللی، برای تغییر این نگرش و درکی که از محصولات چینی ایجاد شده بود، از همان ابتدا بر روی محصولات باکیفیت اما با نرخ مقرون به صرفه تمرکز کرد.
•    بازار هدف شیائومی: یکی دیگر از دلایلی که می‌توان برای اقتصادی بودن قیمت گوشی شیائومی بیان کرد، هدف قرار دادن بازار شرق آسیا توسط این برند بود. اگر کمی در مورد این منطقه تحقیق کنید، می‌توانید دریابید که اکثر مردم این منطقه از قشر متوسط جامعه هستند و توانایی خرید گوشی‌هایی از برند اپل یا سامسونگ را با حقوق ماهیانه خود ندارند. همین دلیل کافی بود تا شیائومی بتواند بازار شرق آسیا را با محصولات متنوع و ارزان قیمت خود تسخیر کند.
•    عدم تبلیغ شیائومی: دلیل دیگر پایین بودن قیمت گوشی شیائومی، عدم تبلیغ محصولات آن است که به همین جهت، پولی از مصرف کنندگان خود، اضافه‌تر نمی‌گیرد.
•    فروش دسته‌ای و تضمینی که باعث کاهش هزینه‌های اجزای سازنده می‌شود.
•    هزینه مونتاژ و تولید پایین که در چین صورت می‌گیرد.
•    عدم سرمایه‌گذاری‌های غیر ضروری توسط شیائومی
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها