کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واكنش آمریکا به به غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

25 فروردين 1400 ساعت 13:02


گروه سیاسی: کاخ سفید اظهارات مقامات ایرانی برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در تاسیسات نطنز را 'تحریک آمیز ' دانسته اما تاکید کرده است که دولت جو بایدن همچنان به مذاکرات هسته ای با ایران پایبند است. همزمان فرانسه هم اعلام کرد در حال هماهنگی برای پاسخ بین المللی به اعلامیه ایران است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی  با صدور بیانیه ای تایید کرد که ایران قصد خود برای آغاز غنی‌سازی تا سطح ۶۰ درصدی اورانیوم در تاسیسات نطنز را رسما به این نهاد اطلاع داده است.
عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه ایران، پیشتر گفته بود که ایران دو روز پس از آنچه که در نطنز اتفاق افتاد غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند و این مطلب را به آژانس ابلاغ کرده است.کاخ سفید در واکنش ضمن ابراز نگرانی درباره بیانیه «تحریک آمیز» تهران، تاکید کرده است که دولت جو بایدن همچنان به مذاکرات هسته ای پایبند است. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، افزود: «ما معتقدیم که مسیر دیپلماتیک تنها مسیر رو به جلو است و این که گفتگو هرچند غیرمستقیم بهترین راه رسیدن به یک راه حل است.»
دفتر ریاست جمهوری فرانسه هم حرکت ایران را تحولی "جدی" توصیف کرد و گفت که درحال هماهنگ کردن واکنش خود با قدرت های جهانی از جمله آمریکاست.
 کاخ سفید همچنین از گفتگوی مجازی جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن با مقامات اسرائیل خبر داد. بنا بر بیانیه کاخ سفید،  سالیوان در این گفتگوها بر «تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا به امنیت اسرائیل» و نیز عزم ایالات متحده مبنی بر «عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای» تاکید کرده است.


 


کد مطلب: 266227

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266227/واكنش-آمریکا-غنی-سازی-۶۰-درصدی-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir