کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امتحانات کدام پایه‌ها، حضوری برگزار می‌شود؟

25 فروردين 1400 ساعت 13:53


گروه جامعه: رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: در خرداد۱۴۰۰فقط امتحانات پایه های نهم و دوازدهم و داوطلبان آزاد، جهشی ، ایثارگران و بزرگسالان حضوری است.علیرضاکمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه مجازی معاون آموزش متوسطه با معاونین آموزش متوسطه استانها در سه محور مطالبی بیان کرد. محور اول روند آموزش درسال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و اهم اقدامات و نتایج فعالیت همکاران صف وستاد در شرایط بحران است. محور دوم ضرورت تغییرات در روند آموزش در عرصه بین الملل و تغییر رویکردهای جدید در نظام آموزشی دنیا با توجه به شرایط کرونایی و محور سوم مسائل امتحانات خردادماه ۱۴۰۰، الگوی تعالی مدیریت، جوامع یادگیری و مسائل پیرامون ماموریت های معاونت آموزش متوسطه بود.

وی افزود: برای اهداف آموزشی و یادگیری دانش آموزان و استمرار یادگیری باید مدیریت عالی داشته باشیم و با اعمال مدیریت خوب بر اهداف گذشته استمرار داشته باشیم. تدریس موثر از اهداف ماست و باید بر کلاس های درس نظارت کامل داشته باشیم.همچنین در این جلسه مجازی خسروساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نیز به روند برگزاری امتحانات خرداد۱۴۰۰پرداخت و گفت: تغییر رویکرد شیوه سنجش و ارزشیابی از شرایط سنتی به شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی شایستگی محور با تمرکز بر ارزشیابی تکوینی به منظور ارتقای کیفیت و بهبود فرایند یاددهی -یادگیری است.

وی افزود: امتحانات خردادماه ۱۴۰۰ فقط برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم براساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی به صورت حضوری و برای سایر پایه ها و دروس غیر فنی و پایه فنی، مسئولیت برنامه ارزشیابی برعهده مدیر مدرسه با تصمیمات شورای مدرسه است.ساکی در ادامه گفت: امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان به صورت حضوری است.به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، به گفته خسرو ساکی امتحانات دروس شایستگی های فنی و استانداردهای مهارت، شاخه های تحصیلی فنی حرفه ای و کاردانش به صورت حضوری بوده و طراحی سوال براساس وضعیت قرمز طراحی خواهد شد.


کد مطلب: 266246

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266246/امتحانات-کدام-پایه-ها-حضوری-برگزار-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir