کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا شد

25 فروردين 1400 ساعت 19:18


گروه بین الملل: سنای ایالات متحده ، وندی شرمن، نامزد پیشنهادی جو بایدن برای معاونت وزارت امور خارجه آمریکا را تایید کرد.
۵۶ سناتور از وندی شرمن برای این سمت حمایت کردند و ۴۲ سناتور نیز به او رای مخالف دادند. در این رای گیری چند سناتور جمهوریخواه به نفع خانم شرمن رای دادند. نامزدی وندی شرمن، دیپلمات کهنه کار ۷۱ ساله، برای معاونت وزارت خارجه آمریکا به دلیل نقش او در توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران موسوم به برجام در سال ۲۰۱۵ با مخالفت بسیاری از جمهوری‌خواهان و تعدادی از دموکرات‌ها روبرو شده بود.خانم شرمن در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما معاون سیاسی وزیر خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد آمریکا در جریان دستیابی به برجام بود.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در اردیبهشت ۱۳۹۷ با خروج از برجام خواستار توافق گسترده‌تری با ایران بود که بتواند علاوه بر اصلاح این توافق، فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران را نیز در بر بگیرد.دولت جو بایدن ابراز تمایل کرده است که به برجام بازگردد و هفته گذشته نیز به طور غیر مستقیم در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بین ایران و کشورهای حاضر در این توافق در وین، پایتخت اتریش حضور داشت.رویترز می‌گوید، اما به دنبال انفجار در تاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز که اسرائیل به دست داشتن در آن متهم شده است، ایران از قصد خود برای غنی سازی ۶۰ درصدی خبر داد و این موضوع این مذاکرات برای احیای برجام را پیچیده کرده است..اسرائیل مخالف برجام است و از اقدام دولت دونالد ترامپ برای خروج از این توافق استقبال کرده بود.وندی شرمن در ماه مارس در جریان حضور در نشست با نمایندگان سنا برای تایید صلاحیت خود درباره رویکرد در قبال توافق هسته‌ای با ایران گفت، از سال ۲۰۱۶ که این توافق به اجرا گذاشته شد، جهان تغییر کرده است. واقعیت‌ها در عرصه میدانی تغییر کرده است، شرایط ژئوپلیتیک منطقه تغییر کرده است و مسیر به جلو نیز می‌بایست به همین ترتیب تغییر کند.خانم شرمن با اشاره به این که نمی‌داند که سیاست نهایی دولت جدید آمریکا در قبال ایران چیست، گفت، جو بایدن مصمم است که اجازه ندهد ایران سلاح هسته‌ای بدست آورد.وندی شرمن از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ مشاور وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین هماهنگ کننده سیاسی در مورد کره شمالی بود. وی از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ نیز دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور حقوقی بود.

 


کد مطلب: 266308

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266308/وندی-شرمن-معاون-وزیر-خارجه-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir