کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصر۹۰۰ میلیون دلار خسارت می‌خواهد

25 فروردين 1400 ساعت 19:19


گروه بین الملل: مصر بابت بسته شدن کانال سوئز توسط کشتی اِوِرگیوِن Ever Given تقاضای ۹۰۰ میلیون دلار خسارت کرده است. این کشتی غول پیکر باری در اثر طوفان شن از مسیر خود منحرف شد و شش روز این آبراه مهم بین‌المللی را مسدود کرد.
اسامه ربیع مدیر کانال سوئز گفت: تقاضای رسمی برای پرداخت خسارت از سوی دادگاه ارائه شده است.کشتی عظیم باری اِوِرگیوِن روز ۲۳ مارس در اثر طوفان شن به سمت خشکی رفت و در حالت اُریب میان دوطرف تنگه سوئز قرار گرفت. قرار گرفتن این کشتی ۴۰۰ متری  در این وضعیت مسیر حدود ۴۰۰ کشتی دیگر را مسدود کرد.
دولت مصر برای این مدت کارمزد بسته بودن کانال سوئز به اضافه هزینه اقامت کارگران این کشتی را طلب کرده است. این کشتی روز ۲۹ مارس بالاخره توانست به مسیر اصلی بازگردد.
مسئولان کانال سوئز گفته‌اند که مصر بابت هرروز بلوکه شدن این کانال بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار  از دست داده است.بر اساس تخمین شرکت بیمه آلیانتس این حادثه در سراسر جهان بین شش تا ۱۰ میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.کشتی اِوِرگیوِن متعلق به شرکت ژاپنی   شوئی کیسن کیشاست و با پرچم پاناما حرکت می‌کرد. رییس کانال گفته این کشتی تا پرداخت تمامی خسارت در توقیف باقی می‌ماند.

 


کد مطلب: 266309

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266309/مصر۹۰۰-میلیون-دلار-خسارت-می-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir