به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۲۶۶۳۸۹

فوردماستنگ پرفروش‌ترین‌خودروی‌اسپرت دنیا شد

فوردماستنگ پرفروش‌ترین‌خودروی‌اسپرت دنیا شد
گروه اقتصادی: فورد ماستنگ برای دومین سال متوالی به عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا دست پیدا کرد. این اسب وحشی آمریکایی‌ ششمین سال پیاپی است که عنوان پرفروش‎ترین کوپه اسپرت جهان را نیز از آن خود می‌کند.طبق آمار، کمپانی فورد در سال ۲۰۲۰ موفق شده ۸۰,۵۷۷ دستگاه ماستنگ به مشتریان تحویل دهد. تحقیقات موسسه IHS Markit نشان می‌دهد با این رکورد، ماستنگ سهمی ۱۵.۱ درصدی از کل بازار کوپه‌های اسپرت را در اختیار دارد. این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۱۴.۸ درصد بود.

ماستنگ سال گذشته از محبوبیت بالایی در اروپا برخوردار بوده، طوری که فروش آن در سه کشور مجارستان، هلند و دانمارک به ترتیب ۶۸.۸، ۳۸.۵ و ۱۲.۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد داشته است.اما با وجود این، سرزمین مادری جایی است که فورد ماستنگ بیشترین طرفدار را دارد. بر اساس آمار، ۶۱,۰۹۰ دستگاه از رقم کلی توسط مشتریان آمریکایی خریداری شده است. البته نکته منفی اینکه این رقم از افت فروش ۱۵.۷ درصدی در ایالات متحده حکایت دارد.از بین ایالت‌های مختلف، ماستنگ در تگزاس محبوب‌تر بوده و ۸,۶۰۰ دستگاه از آن در این ایالت به فروش رسیده است. کالیفرنیا با ۶,۲۰۰ و فلوریدا با ۵,۸۶۴ دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

هر چند فورد ماستنگ در بازار خودروهای اسپرت به پیشتازی ادامه می‌دهد، اما میزان فروش آن چند سال متوالی است که کاهش می‌یابد. برای نمونه در سال ۲۰۱۹ فورد موفق به فروش ۱۰۲,۰۹۰ دستگاه از این خودرو شده بود، یعنی چیزی در حدود ۲۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰؛ در سال ۲۰۱۸ هم آمار فروش برابر با ۱۱۳,۰۶۶ دستگاه بود، با یک حساب ساده می‌توان نتیجه گرفت فروش ماستنگ در سال ۲۰۲۰ به میزان چشمگیر ۴۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افت کرده است.

بد نیست اشاره کنیم در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ فورد ۱۷,۲۷۴ دستگاه ماستنگ فروخته که نشان از افت ۴.۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد. در همین مدت، داج ۱۵,۰۹۶ چلنجر راهی پارکینگ مشتریان کرده که گویای رشد ۲۴ درصدی است. شورولت کامارو به عنوان دیگر خودروی عضلانی معروف آمریکایی، در سه ماهه اول امسال رکورد فروش ۷,۰۸۹ دستگاهی را ثبت کرده که در مقایسه سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش دارد.
برچسب ها: فورد ماستنگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها