کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاثیر آلودگی هوا بر افزایش بستری بیماران کرونایی

27 فروردين 1400 ساعت 10:35


گروه علمی: بر اساس تحقیقات جدید، بیماران کرونایی دارای سابقه تنفسی قبلی مانند آسم یا بیماری انسدادی مزمن ریوی که در مناطقی با آلودگی هوا بالا زندگی می کنند، احتمال بستری شدن شان در بیمارستان بیشتر است. در این مطالعه، محققان کلینیک سینسیناتی آمریکا، سابقه سلامت ۱۱۲۸ بیمار کرونایی را بررسی کردند.

«آنجلیکو مندی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ذرات معلق در هوا بسیار کوچک هستند، به حدی که می‌توانند به عمق ریه‌ها برسند، آنها به خون وارد می‌شوند و همچنین بر سیستم‌های دیگر اعضا تأثیر می‌گذارند. آلودگی هوا در نتیجه انتشار دود از خودروها، کارخانه‌ها یا منابع دیگر، تولید کننده ذرات معلق است.»


وی در ادامه می‌افزاید: «ما مشاهده کردیم افرادی که از قبل مبتلا به آسم و بیماری انسداد مزمن ریوی هستند، وقتی در معرض میزان بیشتری از ذرات معلق باشند، بیشتر دچار کووید ۱۹ شدید شده، به حدی که در بیمارستان بستری می‌شوند.»محققان دریافتند که افزایش یک واحدی در ذرات معلق ۲.۵ با ۶۰٪ احتمال بیشتر بستری بیماران کرونایی مبتلا به بیماری تنفسی از قبل موجود همراه است. برای بیماران بدون بیماری تنفسی، هیچ ارتباطی مشاهده نشد.


کد مطلب: 266410

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266410/تاثیر-آلودگی-هوا-افزایش-بستری-بیماران-کرونایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir