به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۲۶۶۴۲۵

هشدارِ گسترش سریع ویروس کرونا در هند

هشدارِ گسترش سریع ویروس کرونا در هند
گروه جامعه: در هند برای اولین بار از زمان همه‌گیری ویروس کرونا شمار روزانه مبتلایان بیش از ۲۰۰ هزار نفر گزارش شده است.به گزارش ایسنا، همچنین آمار روزانه مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ هم برای دومین روز متوالی از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفته است.این آمار که در ۱۰ روز گذشته دو برابر شده، باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترش سریع کرونا در هند شده است.در دهلی، پایتخت این کشور که شاهد افزایش شمار مبتلایان است، مقامات محلی محدودیت هایی را برای تعطیلات آخر هفته اعلام کرده‌اند.
 
مهاراشترا، ایالتی که بیش از بقیه تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گرفته، محدودیت‌های جدید و شدیدتری را در هفته جاری برای مقابله با شیوع بیماری به اجرا گذاشته است.به گزارش رسانه‌ها، سیستم پزشکی - بهداشتی در برخی از ایالت‌ها برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تحت فشار زیادی قرار گرفته و با کمبود تخت و اکسیژن مواجه است.
این آمارها در حالی اعلام می‌شود که تخمین زده شده در جریان برگزاری جشنواره "کوم میلا" که یک مراسم آیینی است و دو روز قبل برگزار شد، بیش از یک میلیون برای انجام این مراسم در رود گنگ جمع شدند. بسیاری از دولت به این دلیل که در چنین شرایطی اجازه برگزاری این مراسم داده شده، انتقاد کرده‌اند.
با این حال هم‌زمان با موج جدید شیوع ویروس، دولت این کشور چند روز پیش از تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد.

برخی از کارشناسان گونه‌های جدید ویروس کرونا را عامل افزایش شمار مبتلایان در هند می دانند و برخی دیگر نیز رفتارهای اجتماعی کنترل نشده را دلیل گسترش بیماری عنوان می‌کنند چراکه بسیاری از مردم هند، پوشیدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.در روزهای گذشته جمعیت کثیری در راهپیمایی‌های سیاسی در برخی از ایالت‌ها شرکت کردند و در بزرگترین جشنواره هندوها نیز میلیون‌ها نفر حضور داشتند. بعلاوه سازمان دهندگان گفته‌اند که این جشنواره آیینی ادامه خواهد داشت. مسئولان درمانی همچنین هشدار می دهند در نواحی که به شدت تحت تاثیر همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفته از جمله در مومبای، پونا و دهلی، بیمارستان‌ها و مراکز سوزاندن اجساد تحت فشار زیادی هستند.
برچسب ها: ویروس کرونا هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها