به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۶۶۴۸۲

قطع درختان منبع درآمد سودجویان شده است

قطع درختان منبع درآمد سودجویان شده است
گروه جامعه: یک کارشناس محیط زیست گفت: متاسفانه این روز‌ها شاهد افزایش قاچاق چوب در کشور هستیم و این امر به یک منبع درآمد برای سودجویان تبدیل شده است.علیرضا ناصری کارشناس محیط زیست با اشاره به افزایش قاچاق چوب در جنگل‌های کشور اظهار کرد: سال‌های زیادی است که قاچاق چوب در کشور وجود دارد و متاسفانه با آن برخورد نمی‌شود و امروزه این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.
 
او در ادامه بیان کرد: به دلیل قیمتی بودن چوب و کاربرد آن برای صنعت‌های گوناگون، قاچاق چوب تبدیل به یک منبع درآمد زایی شده است.این کارشناس محیط زیست گفت: سطح عرصه‌های جنگلی کشور در ۵ دهه اخیر از ۳۰ میلیون هکتار به حدود ۱۴ میلیون هکتار و به‌تبع آن سطح جنگل‌های شمال نیز از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار به حدود یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار کاهش یافته است.ناصری عنوان کرد: در ایران سودجویان این امر که در اکثر موارد از جوامع محلی هستند، حتی با خودروی شخصی خودشان اقدام به بریدن درختان و حمل چوب می‌کنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها