به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۲۶۶۴۹۹

افراد درجه ۳ و ۴ به مجلس ورود کردند

افراد درجه ۳ و ۴ به مجلس ورود کردند
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی  گفت: در مجلس یازدهم شاهد ورود نمایندگانی هستیم که هیچ تجربه ای ندارند هر چه نخبه و با سابقه در شهرستان ها داشتیم کنار زده شدند و تعدادی از افراد درجه سه و چهار و افرادی سطح پایین، وارد مجلس یازدهم شدند.
مهدی آیتی، در رابطه با اینکه آیا گفت و گو با شورای نگهبان برای همراهی بیشتر با اصلاح‌طلبان در انتخابات کارساز است یا خیر، گفت: در زمان حیات امام و تا مجلس سوم شورای نگهبان اجازه ردصلاحیت های بدون سند و مدرک نداشت اما بعد از رحلت امام و از زمان مجلس چهارم ردصلاحیت و کنار گذاشتن نخبگان و نیروهای انقلاب، مد شد و شدت گرفت به طوری که میرحسین موسوی همان زمان در مصاحبه ای در مجلس چهارم یا پنجم گفت این ردصلاحیت های گروهی به نفع جمهوری اسلامی نیست.  
 او افزود: ردصلاحیت های گسترده بعد از فوت امام رخ داد. در یک دوره ما شاهد این هستیم که نرمش هایی از طرف شورای نگهبان دیده شد و آن هم در انتخابات مجلس ششم و قبل از آن انتخابات ریاست جمهوری بود که آقای خاتمی آمدند. در سال ۷۶ و در تولد اصلاحات و حماسه دوم خرداد فضا باز شد و شورای نگهبان ردصلاحیت ها را کم کرد و عده زیادی از اصلاح طلبان وارد مجلس شدند.آیتی تاکید کرد: حداکثر مجلس ششم اصلاح طلب و دولت هم اصلاح طلب بود و شورای شهر هم در تهران و اکثر شهرها اصلاح طلبی شد. در نیمه دوم دهه ۷۰ فضایی باز و گشایشی در انتخابات آزاد دیدیم ولی بعد، سختگیری ها شدیدتر شد و تا امروز که شاهد ردصلاحیت های گسترده هستیم.این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم شاهد ورود نمایندگانی هستیم که هیچ تجربه ای ندارند هر چه نخبه و با سابقه در شهرستان ها داشتیم کنار زده شدند و تعدادی از افراد درجه سه و چهار و افرادی سطح پایین، وارد مجلس یازدهم شدند. الان کشور ما به مراتب رادیکال تر از زمان مجلس ششم است و این تندرو شدن باعث می شود مرتبا از خودی ها به جبهه غیر خودی ها کشیده و حذف شوند.
او در پایان گفت: اینطور نیست که بگوییم در دوره های بعد از ارتحال امام فقط افراد ناباب بودند که رد صلاحیت شدند از خانواده شهدا و رزمندگان و جانبازان هم بودند و این اتفاقات برای آنها افتاد.
برچسب ها: مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها