کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین اطلاعات جمعیتی مسلمانان را حذف کرد

27 فروردين 1400 ساعت 15:00


 گروه بین الملل: چین اطلاعات مربوط به جمعیت و کنترل زاد و ولد استان سین کیانگ را از فهرست سالانه آمار منتشره، حذف کرد.مقام‌های چین متهم شده‌اند که زنان اقلیت مسلمان اویغور ساکن در سین کیانگ را به سقط جنین، عقیم‌سازی و جلوگیری اجباری از بارداری وادار می‌کنند.
بسیاری از این ادعاها براساس اطلاعاتی است که قبلا چین منتشر کرده است.اما اطلاعات یک سال گذشته مربوط به جمعیت اقلیت‌های قومی و نرخ زاد و ولد در این استان از آمار سالانه حذف شده است.چین هر گونه تلاش برای کنترل جمعیت اقلیت ساکن در سین کیانگ را رد کرده است.
تاکنون چند کشورغربی تحریم‌هایی را علیه مقام‌های چین به اتهام نقض حقوق اقلیت مسلمان اویغور وضع کرده‌اند.دولت چین اویغورها را در اردوگاه‌هایی در منطقه سین کیانگ نگهداری می‌کند. این کشور به شکنجه، آزار و وادار کردن آن‌ها به کار اجباری و همچنین جدا کردن فرزندان از مادرانشان متهم شده است.چین همواره آزار اویغورها را را رد کرده و مدعی است که اردوگاه‌های سین‌کیانگ محل "بازآموزی" برای مقابله با تروریسم است.گروه‌های فعال حقوق بشر می‌گویند چین بیش از یک میلیون اقلیت مسلمان دیگر را در سین‌کیانگ در بازداشت نگه داشته است.اویغورها که در استان سین کیانگ چین ساکن هستند، مسلمان و از تبار ترک هستند. آنها حدود ۴۵ درصد جمعیت سین‌کیانگ را تشکیل می‌دهند.سین‌کیانگ رسما یک منطقه خودگردان است، مانند تبت در جنوب چین.

 


کد مطلب: 266500

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266500/چین-اطلاعات-جمعیتی-مسلمانان-حذف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir