به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۲۶۶۵۳۰

دُبی تاکسی‌هایش را خودْران می‌کند

دُبی تاکسی‌هایش را خودْران می‌کند
گروه فناوری: دبی (دوبی) قصد دارد تا سال 2030 تمام تاکسی‌هایش را خودران کند.شرکت "کروز" متعهد شده برای توسعه ناوگان تاکسی‌های خودران به دبی کمک کند. "کروز" یکی از شرکت‌های زیرمجموعه و تحت حمایت "جنرال موتورز" آمریکاست.مقامات دبی می‌خواهند در سال 2030 بیش از 4 هزار تاکسی روباتیک یا خودران در شهرشان حرکت و کار کند و این تاکسی‌ها از محصولات شرکت کروز خواهند بود. کروز نیز اعلام کرده در دبی از خودران "اورجین" به عنوان مدل آزمایشی و اصلی استفاده خواهد کرد.شرکت کروز که قرارداد انحصاریش را با مقامات جاده‌ای و حمل و نقل دبی امضا کرده، اولین تاکسی های خودران دبی را در سال 2023 تست خواهد کرد.

شرایط و جزئیات مالی این قرارداد هنوز منتشر نشده است اما ولیعهد دبی آن را اولین قرارداد در این سطح عنوان کرده است.اولین تاکسی‌های خودران شرکت کروز 4 سال دیگر فاز آزمایشی خود در دبی را آغاز خواهند کرد اما زمان استفاده عمومی از این خودران‌ها و بهره‌برداری قطعی از 4 هزار تاکسی خودران به 9 سال دیگر موکول شده است.
شبکه خبری "سی ان بی سی" آمریکا نوشت: "شیخ حمدان بن محمد" ولیعهد دبی در بیانیه مطبوعاتی خود در باره این قرارداد گفت: این قرارداد در راستای برنامه‌های دبی برای کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل از طریق خودران‌ها تا سال 2030 اجرایی خواهد شد.

کروز از خودروهای اصلی خود، "اوریجین" را به جای "شورلت بولت"‌های اصلاح شده و الکتریکی در دبی تست خواهد کرد. این شرکت معمولا در تست‌های اولیه خودران‌هایش در آمریکا از شورلت بولت الکتریکی استفاده می‌کند.
خودروهای "اورجین" شرکت کروز موتور ندارند، بسیار بی سر و صدا هستند و انرژی خود را از باتری های ساخته شده شرکت جنرال موتورز می‌گیرند. سطح خودرانی این وسایل در سطح 4 و با قابلیت به روز شدن در سطح 5 اعلام شده است.خودرانی سطح 4 دیگر نیاز به حضور راننده در اتومبیل ندارد. رانندگان در این خودران‌ها به سادگی می‌توانند اجازه دهند خودرو آنها را به مقصد برساند. در صورت نیاز به تعامل راننده، وسیله نقلیه سطح 4 باید بتواند با خیال راحت کنار جاده بایستد تا راننده را سوار کند.

سطح 5 خودرانی، سطح فوق پیشرفته فناوری خودران است. در این سطح به هیچگونه تعامل انسانی احتیاج نیست و وسیله نقلیه نیازی به فرمان یا هر نوع تجهیزات هدایتی قدیمی ندارد.شرکت "کروز" خودروی "اوریجین" را در سال ۲۰۱۹ میلادی رونمایی کرد. اوریجین طوری طراحی شده تا به طور همگانی استفاده شود و در آن هیچ ابزاری برای کنترل خودرو مانند فرمان یا پدال وجود ندارد و می‌تواند در هر سفر ۴ مسافر را جابه‌جا کند.
برچسب ها: تاکسی خودران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها