به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۲۶۶۷۰۷

۸ خاصیت شگفت انگیز زنجبیل قرمز

۸ خاصیت شگفت انگیز زنجبیل قرمز
گروه علمی: محققان می‌گویند می‌توان از زنجبیل قرمز به دلیل خواص بی نظیری که دارد به عنوان داروی گیاهی استفاده کرد.زنجبیل یکی از سالم‌ترین و پرخواص‌ترین گیاهان است. زنجبیل دارای انواع مختلفی بوده و یکی از معروف‌ترین انواع آن زنجبیل قرمز است. با این حال، از لحاظ خواص این گیاه با سایر انواع آن تفاوت‌هایی دارد.
به گزارش دلتومد، در واقع، سایر زنجبیل‌ها بیشتر برای پخت و پز و طعم دار کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما افراد از زنجبیل قرمز به دلیل خواص بی نظیرش در مسائل دارویی بهره می‌برند. رایج‌ترین خواص زنجبیل قرمز شامل موارد ذیل می‌شود:
۱- گرم کردن بدن
به دلیل طعم و مزه تند زنجبیل قرمز، مصرف آن در فصول سرد سال می‌تواند باعث گرم شدن بدن و احساس آرامش شود.
۲- درمان سردرد
به دلیل دارا بودن کامفنا و طعم تند و خواص گرم کنندگی زنجبیل قرمز، مصرف آن می‌تواند باعث تسکین سردرد شود. می‌توانید از این گیاه به صورت دمنوش برای تمدد اعصاب بهره ببرید.
۳- جلوگیری از التهابات روده
به دلیل آنکه زنجبیل قرمز دارای ترکیبات زینجرون است، مصرف آن می‌تواند با بی اثر کردن فعالیت آنزیم ها، مانع از بروز التهابات در دستگاه گوارش و به خصوص روده شود.
۴- تقویت سیستم ایمنی بدن
تحقیقات نشان داده است عصاره زنجبیل قرمز می‌تواند باعث نابودی و جلوگیری از رشد باکتری‌های مخرب در بدن شود. از همین رو، مصرف این گیاه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
۵- درمان سرفه
دانشمندان می‌گویند روغن موجود در زنجبیل قرمز درمانی موثر برای سرفه در بزرگسالان و کودکان است. توصیه می‌شود زمانی که دچار سرماخوردگی و سرفه شده اید مقداری زنجیل قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کرده یا به صورت دمنوش آن را مصرف کنید.
۶- جلوگیری از حالت تهوع و افزایش اشتها
یکی از خواص بی نظیر زنجبیل قرمز به ویژه در زنان در طول بارداری کمک به نابودی گاز‌های اضافی در دستگاه گوارش است که مانع از بروز حالت تهوع می‌شود. کنترل گاز‌های دستگاه گوارش خود می‌تواند باعث افزایش اشتهای فرد شود.
۷- کاهش وزن
تحقیقات نشان داده است مصرف بلند مدت زنجبیل قرمز با افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم)، به کاهش وزن افراد کمک می‌کند.
۸- جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی
تحقیقات اثبات کرده است مصرف مداوم زنجبیل قرمز باعث کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسرید خون می‌شود. این دو اصلی‌ترین عوامل دخیل در بروز بیماری‌های قلبی محسوب می‌شوند. از این رو، افرادی که مستعد ابتلا به حمله قلبی و انسداد عروق هستند بهتر است زنجبیل قرمز را به عنوان یک داروی گیاهی به رژیم غذایی خود اضافه کنند.
برچسب ها: زنجبیل قرمز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها