به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۲۶۶۷۵۸

روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشت

روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشت
گروه سیاسی: روزنامه ابتکار نوشت: هفته گذشته خبر توصیه پدرانه رهبر انقلاب به سیدحسن خمینی منتشر شد. با توصیه مشفقانه ایشان، تکلیف سیدحسن مشخص شد و لذا او اعلام کرد که در انتخابات نامزد نخواهد شد. با تعیین تکلیف و منتفی شدن حضور سیدحسن خمینی، تقریباً دست اصلاح‌طلبان دیگر خالی شده و سوسوی امید اصلاح‌طلبان از بین رفته است. حسن خمینی ته مانده کیسه اعتبار اصلاح‌طلبان بود و با غیبت او، تقریباً می‌شود حدس زد که هیچ اصلاح‌طلب جدی در این انتخابات نداریم. با این شرایط، اگر سید ابراهیم رئیسی ورود کند، که بسیار محتمل است، تکلیف اصولگرایان روشن می‌شود و تمام ظرفیت این جریان به میدان می‌آید. باتوجه به ظرفیت رئیسی، او هم شانس تقریباً قطعی رای خواهد داشت و هم توان بالا بردن مشارکت را دارد. به همین دلیل به رغم تقلا‌های بی‌اثر، شاید اصلاح‌طلبان در این انتخابات بروند هواخوری و موضوعیت خاصی در این انتخابات پیدا نکنند. راستش تقلای بی‌مورد می‌کنیم؛ دولت حسن روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است. هیچ چیز واضح‌تر از این نیست که هزینه حسن روحانی از کیسه اصلاح‌طلبان پرداخته شد. جریان دیگری میان حامیان روحانی اساساً توان پرداخت این هزینه را ندارد. یعنی اساساً مردم، اصلاح‌طلبان را می‌شناسند و لذا اکنون نیز گریبان این جریان را می‌گیرند. تعارف نداریم، به جز یک دو پروژه بزرگ، مانند برجام، بقیه دولت انگار در تعطیلی مطلق بوده‌اند. به جرات می‌توان گفت اساساً عزمی برای هرگونه اصلاحات (کوچک یا بزرگ) در این دولت وجود نداشته است.
راستش مردم این وضعیت را می‌بینند و قضاوت می‌کنند. هیچ دولتی مانند این دولت این هنر را نداشت که ۲۵ میلیون رای را در عرض چند ماه برساند به دو سه میلیون! هرچند کار به جایی رسیده که عده کمی، قدرت چنان برایشان رهزن افتاده که چنین واقعیت آشکاری را رد می‌کنند. اما به رغم نظر امثال واعظی، تنها سرمایه اصلاح‌طلبان، یعنی مردم، قربانی بی‌کفایتی این دولت شده است. خودکرده را تدبیر نیست. تصمیم خودمان بود و اکنون نیز هزینه آن را باید تحمل کنیم. طعنه‌ها و کنایه‌های نامروتانه امثال واعظی و آشنا نیز بخشی از این هزینه است. ما خسارت این دولت را به مردم بدهکاریم! اصلاح‌طلبان به لحاظ موقعیت گرفتار دوسر باخت هستند. در این مدت توان رفع سوءتفاهم حاکمیت را نداشتند بنابراین گپ حاکمیت و اصلاح‌طلبان عمیق‌تر از قبل شد. از سویی دیگر تنها سرمایه آنان یعنی مردم در مسلخ خودشیفتگی دولت حسن روحانی به باد رفت.
برچسب ها: روحانی

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ ۲۳:۱۲
حسن روحانی و عارف در مجلس باعث از بین رفتن کامل جریان اصلاح طلبی شده اند سایر اصلاح طلبها هم چیزی نیستند لیست امید در مجلس همه دیدیم به نظر من اصلاح طلبها دیگر هیچ پایگاهی بین مردم ندارند و همان 2 میلیون رایی که نویسنده مقاله گفته را هم ندارند نه عارف جوابگو هست نه حسن روحانی نه سایر کسانی که این دو سه دهه از مردم رای گرفتند.
بدترین وضعیتی است که خود من دیده ام ولی اصلا قبول نمی کنند که رایی ندارند امثال نوبخت و واعظی نهاوندیان و..از افراد موثر در این بی اعتباری هستند (371642)
۱
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۰۲:۱۲
اصلاحطلبان باید گفتمان خود را تغییر دهند . امثال آقای خرازی الگوی خوبی برای این تغییرات هستند . اشتباه اصلاحطبان این بود که می خواستند اصول انقلاب را تغییر دهند همان اصولی که با آن از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و انقلاب دوم را را رقم زدند ولی معلوم نشد که چرا یک دفعه پشیمان شدند . بجای تغییر در اصول باید فروع را با مقتضیات روز و مناسبات بین الملل همخوان و اصلاح کرد. می شود استکبار ستیز بود ولی با دنیا رابطه داشت می شود دنیا را ساخت اما اشرافی نبود... (371646)
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۰۹:۵۱
برای چیزی که نداشتید به روحانی تهمت نزنید (371649)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۲۴
۲۴ میلیون نفری که ساده اندیشی کردند به روحانی ونظام اعتماد کردند وبه اورای دادند چرا باید به رییسی رای دهند ایشان نماینده حاکمیت است وتداوم وضع موجود اصلاح طلبی هم تمام شده است ۱۶ میلیون وابسته‌ودلبسته البته‌به ایشان‌رای میدهند واتفاقی هم نمی افتد اگر اقای رییسی عقلانیت سیاسی پیدا کند‌ وکمک کند به تغییر مسیر حاکمیت در جهت منافع ملی ‌تمام مردم سود میبرند وگرنه .... (371651)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها