به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۶۶۸۲۷

فداکاریتان ما را کشت!

فداکاریتان ما را کشت!
گروه اجتماعی بهار
در حالی که حواشی واکسن‌های سهمیه‌ پاکبانان در اهواز و آبادان که به مدیران شهرداری تزریق شده است همچنان ادامه دارد،  این شهرداران دلسوز  اعلام کردند تنها برای اعتمادسازی غسالان و پاکبان ها چنین فداکاری کردند!البته این توجیه مدیران پرسش های فراوانی را به وجود می‌آورد که در این جا به  چند نمونه از آن اشاره می کنیم،‌باشد که مدیران محترم در اسرع وقت پاسخ این پرسشها را بدهند.

نخست آنکه آنگونه که خود آقایان اعلام کرده‌اندچندین مدیر واکسن زده‌اند (آش به قدری شور شده که خبر به بیرون درز کرده است!)‌ شیرازی شهردار آبادان  در این باره گفته: من و ۸ نفر از مدیران شهرداری جهت اعتماد سازی برای غسالها و پاکبان‌ها واکسن تزریق کردیم و این به خواسته خود کارگرها بوده است تا استرس زدایی شود!  این موضوع را سرپرست شهرداری اهواز هم در توجیه  استفاده از واکسن عنوان کرده است.

حال پرسش این است که  اگر شما و همه آن مدیران دلسوز واکسن نمی‌زدید و تنها یک نفر (آن هم از سر فداکاری) این واکسن را می‌زدید،‌غسالان و پاکبان‌ها توجیه و متنبه نمی‌شدند و واکسن نمی‌زدند؟ باید همه‌تان تا آخر  باید  می‌زدید تا این بندگان خدا استرسشان برطرف شود؟دوم اینکه ما خودمان در همین رسانه ‌ هفته و روزی نیست که از اعتراض و تجمع همین پاکبان‌های مظلوم شهرداری در بسیاری از شهرستان‌های خوزستان خبری را منتشر نکنیم که برای عدم دریافت اندک حقوقشان صورت گرفته است، حقوق‌های اندکی که گاه تا پنج شش ماه هم پرداخت نشده آن هم در شرایط کرونا.  این در حالی است که آقایان مدیر در همان مناطق شهرداری سر موقع و همراه با پاداش و کارانه و هزار مزایا حقوقشان را گرفته‌اند!

 در همین اعتراضات بسیار می‌شنویم که فعالان کارگری  و خود کارگران پیشنهاد می دهند، حقوق مدیران را بعد از حقوق سایرین پرداخت کنید تا مگر با این کار، مجبور شوند،‌اعتبار حقوق  پاکبان‌‌ها را به هر نحوی و از هر جا شده جور کنند. این بدان علت است که مدیران شهرداری‌ها در نخستین پاسخ می‌گویند:‌ برای پرداخت حقوق اعتبار نداریم! حالا پرسش این است که چرا در اینجا برای اعتمادسازی هیچ کاری نکردید و نمی کنید؟ چرا سال‌هاست این پیشنهاد منطقی را  که هم برای اعتمادسازی و هم رفع استرس پاکبان ها بسیار مفید است، عمل نکرده‌اید؟ چرا فقط استرس این بندگان خدا  درباره واکسن، خونتان را به جوش آورد و سهمیه‌شان را زدید بر بدن؟ و پرسش پایانی این است که شما که با نیت فداکاری این کار را کردید،‌چرا خودتان زودتر اعلام نکردید تا رسانه‌‌ها مچتان را بگیرند و بعد از اینکه چاره‌ای برایتان نگذاشتند آمدید و گفتید؟ اگر نیتتان خیر بود که همان ابتدا باید اعلام می‌کردید تا پوئن مثبتی هم در پرونده‌تان ثبت شود! به جز این است که خودتان هم می‌دانید این توجیهات پوچ، چیزی از قبح این ماجرا کم نمی کند و به این طریق می‌خواهید فشاری که از جانب رسانه‌ها و مردم به درستی بر شما وارد شده را خنثی کنید؟

آنگونه که درخبرها آمده است،‌دادستانی به این موضوع ورود کرده است و باید منتطر بمانیم و ببینیم در شرایط بحرانی کرونا که شهرستان‌های خوزستان از قرمز به سیاه تغییر رنگ داده اند،کادر درمان بیشتر  از همیشه  تحت فشار است  و اخبار تاسف‌بار مرگ و میر پزشکان و پرستاران استان که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند  هر روز منتشر می شود،‌این مدیران متخلف چگونه قرار است، تاوان عمل غیرقانونی و البته غیر اخلاقی خود را بدهند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها