به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۶۶۸۸۰

لزوم کمک گرفتن و استفاده از دانش و تجربه های عملی وکیل ملکی

گروه جامعه: همراهان عزیز امروز قصد داریم موضوع وکیل ملکی و هر آنچه که در ارتباط با این موضوع وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.
پس با ما همراه باشید و پاسخ تمامی سوال های خود را که در رابطه با این موضوع وجود دارد دریافت کنید. در کشور ما و در تمامی نقاط جهان خریداری کردن ملک به عنوان یکی از مهم ترین و گران ترین سرمایه‌گذاری‌های موجود به حساب می آید، به همین دلیل تمامی افراد علاوه بر کمک گرفتن از یک نماینده اموال و اراضی برای داشتن معامله استاندارد بدون کوچک ترین مشکل از وکیل ملکی متخصص کمک می گیرند. با ما همراه باشید تا با وکیل ملکی، وظایف وکیل ملکی، مزیت کمک گرفتن از او در بستن قرارداد ها و ... بیشتر آشنا شوید.



وکیل ملکی به چه کسی گفته می‌شود؟
قبل از اینکه به بررسی و شرح هر موضوع بپردازیم بهتر است یک تعریف کلی در ارتباط با کیستی وکیل ملکی و مهمترین وظایف وکیل ملکی بپردازیم تا مفاهیمی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم را به بهترین حالت ممکن دریافت و درک نمایید.
تمامی افراد پس از مراجعه کردن به بنگاه های ملکی با شخصی متخصص در امور خرید و فروش ملک و قوانین آن آشنا می شوند. به بیان کاملا ساده و قابل فهم وکیل ملکی به شخصی گفته می شود که با تمامی قوانین و حقوق شخص موکل در ارتباط با مسائل مربوط به املاک و دعاوی آن آشنایی کامل داشته و می تواند به بهترین حالت ممکن از حقوق موکل در مراجع قانونی دفاع کند. در بسیاری از موارد وکیل ملکی در تهران با استفاده از دانش و تجربه ای که به مرور زمان به دست می ‌آورد، می ‌تواند به صورت کامل و ایده آل از حقوق موکل خود دفاع کند.

بهترین وکیل ملکی تهران در چه زمینه هایی فعالیت داشته و می‌تواند راهنمای افراد باشد؟
همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم وکیل ملکی می تواند در زمینه‌های مختلف از جمله دفاع کردن از حقوق موکل خود در ارتباط با املاک، دادن مشاوره در زمینه های مختلف امور ملکی و قراردادهای ملکی و ... فعالیت داشته باشد. در این قسمت از مقاله به بررسی زمینه‌های فعالیت بهترین وکیل ملکی می پردازیم با ما همراه باشید.

بهترین وکیل املاک می‌تواند در زمینه های اشاره شده در قسمت پایین فعالیت داشته باشد.
- رسیدگی به تمامی دعاوی تخلیه ید
- رسیدگی کردن به پرونده و تمامی دعاوی الزام به تخلیه
- رسیدگی کردن به دعوی خلع ید
- بررسی پرونده و وکالت در افراز املاک مشاع
- انجام تمامی مراحل قانونی به اتمام رسیدن کار و در نهایت دریافت مجوز پایان کار
- رسیدگی به امور مربوط به دعاوی مزاحمت و جلوگیری از ضایع شدن حقوق
- رسیدگی به دعاوی تصرف عدوانی
- رسیدگی به مشکلات و دعاوی مالکیت ملک

نکته ای که در این ارتباط حائز اهمیت و قابل توجه می باشد این است که به احتمال زیاد شما با تعداد زیادی از مورد های شرح داده شده در قسمت بالا آشنایی ندارید و یا اطلاعات کامل در ارتباط با آنها برای  شما وجود ندارد،  اما باید توجه داشته باشید که تمامی دعاوی ملکی و مشکلات مربوط به آن به دو گروه کاملا متفاوت کیفری و حقوقی قابل تقسیم می باشد. با توجه به تقسیم بندی دعاوی ملکی به دو گروه کیفری و حقوقی دسته بندی به شرح زیر می باشد. مشکلات و مسائل کیفری در امور ملکی عبارتند از:
- ممانعت از حق
- به فروش رساندن املاک غیر
- تصرف عدوانی
- جعل کردن سند ملکی و استفاده از آن
- خیانت در املاکی که نزد فرد به امانت گذاشته شده است.
تمامی موارد اشاره شده در بالا در ارتباط با دعاوی کیفری مربوط به املاک می باشد. وکیل امور ملکی در بهترین حالات ممکن توانایی رسیدگی به چنین دعاوی و دفاع کردن از حقوق موکل را دارا می باشد.

لزوم کمک گرفتن از وکیل متخصص ملکی در دعاوی ملکی چیست؟


 
یکی از رایج ترین سوال هایی که افراد در ارتباط با کمک گرفتن از وکیل ملکی در پرونده ها و دعاوی ملکی دارند این است که چه لزومی به کمک گرفتن از این افراد متخصصی وجود دارد و آیا امکان دفاع کردن از حقوق خود بدون کمک گرفتن از چنین افراد متخصصی امکان‌ پذیر است یا خیر؟
باید بدانید که برخی از دعاوی در حوزه املاک بسیار سخت و پیچیده می باشد و عدم مشاوره و استفاده از وکیل متخصص در این دعاوی گاها به عدم نتیجه مطلوب در این حوزه می شود و یا دیر به نتیجه خواهد رسید.
یکی از مهم ترین فعالیت هایی که در ارتباط با املاک وجود دارد بستن قرارداد یا همان عقد قرارداد و موارد مرتبط با آن می باشد، زیرا در چنین شرایطی امکان عدم وجود اطلاعات حقوقی و ملکی وجود دارد  و همچنین امکان دارد که یکی از طرفین قرارداد، با ارتکاب کوچک ترین اشتباهی دچار مشکلات بزرگ شود. یکی از مهم ترین دلایل نیاز به کمک گرفتن از وکیل ملکی در عقد قراردادها استفاده کردن از دانش وکیل در ارتباط با حقوق ملکی فرد و دفاع کردن از آن می باشد.

درچه شرایطی باید از وکیل ملکی متخصص و مجرب کمک بگیریم؟
 


با توجه به اینکه هر فردی از مسائل حقوق و دانش های مرتبط با قراردادهای ملکی اطلاعات کاملی را ندارد به افراد پیشنهاد می‌شود، تا در چنین شرایطی از اطلاعات وکیل ملک و یا مشاوره حقوقی ملکی بهره‌مند شوند تا از عواقب تصمیم گیری اشتباه در عقد قرارداد و سایر مسائل ملکی تخصصی جلوگیری شود. در بسیاری از موارد دیده می شود که افراد سوال های مشابهی در ارتباط با هزینه وکیل ملکی دارند و این موضوع سبب شده است تا در  قراردادهای مهم و عقد قرار دادهای ملکی از وکیل ملکی و یا مشاوره های آن ها استفاده نکنند و در نهایت با مشکلات بزرگ و مهمی رو به رو می شوند.
نکته ای که در ارتباط با این موضوع وجود دارد این است که کمک گرفتن از وکیل ملکی و دانش او و پرداخت هزینه ی ناچیز، می تواند نیاز افراد را از پرداخت هزینه های بعدی برطرف کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها