کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناوالنی با خطر مرگ روبروست

29 فروردين 1400 ساعت 14:32


گروه بین الملل: پزشکان الکسی ناوالنی فعال ناراضی که در روسیه زندانی است می گویند اگر او از مراقبت‌های بهداشتی لازم برخوردار نشود "ظرف چند روز خواهد مرد."
پزشکان می‌گویند که نتایج آزمایش خون او نشانگر خطر ایست قلبی یا نارسایی کلیوی در هر لحظه است. ناوالنی در اعتراض به رد درخواست‌هایش برای دریافت معالجه مناسب پشت درد شدید و بی‌حسی پاها برای ۱۸ روز در اعتصاب غذا بوده است.او که از منتقدان برجسته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، است در ماه فوریه براساس اتهامات قدیمی اختلاس زندانی شد.
چهار پزشک از جمله آناستازیا واسیلی‌یِوا، پزشک شخصی او، در نامه نگاری با مقام‌های زندان خواستار عیادت فوری از او شده‌اند.
آنها در این نامه که دکتر واسیلی‌یِوا در توییتر منتشر کرده می‌گویند که میزان پتاسیم الکسی ناوالنی "به مرز خطرناکی رسیده است... در نتیجه امکان نارسایی کلیه‌ها و مشکلات جدی ضربان قلب در هر لحظه وجود دارد."رسیدن میزان پتاسیم در هر لیتر خون به ۶.۰ میلی مول معمولا نیازمند معالجه فوری است. براساس این نامه نتایج آزمایش خون این ناراضی روس که وکیلش به آن دست یافته، نشان می دهد که پتاسیم او به ۷.۱ رسیده.پزشکان مقام های زندان را تشویق کرده اند "با توجه به آزمایش های خون و مسمومیت اخیر" فورا اجازه معاینه او را به آنها بدهند.
الکسی ناوالنی، ۴۴ ساله، در اوت سال ۲۰۲۰ به علت مسمومیت با سم نوویچوک تا آستانه مرگ پیش رفت. او ولادیمیر پوتین را به تلاش برای قتل خود متهم می کند، اتهامی که کرملین رد کرده.


 


کد مطلب: 266951

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266951/ناوالنی-خطر-مرگ-روبروست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir