کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چک ۱۸ دیپلمات روس را اخراج می‌کند

29 فروردين 1400 ساعت 15:09


گروه بین الملل: جمهوری چک بر آن است تا در ارتباط با پرونده مربوط به وقوع انفجار در یک انبار مهمات، ۱۸ دیپلمات روس را از کشور خود اخراج کند. انگشت اتهام وزارت کشور جمهوری چک در ارتباط با انفجار انبار مهمات متوجه دولت روسیه است.
یان هاماچک، وزیر کشور جمهوری چک  گفت که شماری از دیپلمات‌های روسی فعال در سفارتخانه آن کشور در پراگ ماموران دو سازمان امنیتی روسیه SWR (سرویس اطلاعات خارجی) و GRU (اداره اصلی اطلاعات) هستند.وزیر کشور جمهوری چک اعلام کرده است که در این ارتباط، این کشور ۱۸ دیپلمات روسیه را از خاک خود اخراج خواهد کرد.
موضوع به وقوع انفجار سال ۲۰۱۴ در یک انبار مهمات واقع در وربیتچ بازمی‌گردد. تلاش برای دستگیری دو شهروند روس در این ارتباط ادامه دارد. گفته می‌شود که این دو فرد همان کسانی هستند که در سوءقصد به جان سرگئی اسکریپال، مامور سابق سازمان اطلاعات روسیه، در بریتانیا دست داشته‌اند.هماچک از این ۱۸ دیپلمات درخواست کرده است که ظرف ۴۸ ساعت خاک آن کشور را ترک کنند. گفته می‌شود که وزارت کشور جمهوری چک درباره این تصمیم به سفیر روسیه در پراگ نیز اطلاع داده است.آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک گفته است که "شواهد و اسناد روشنی" دال بر نقش ماموران اداره اصلی اطلاعات روسیه در انفجار یاد شده وجود دارد. باید یادآور شد در انفجار سال ۲۰۱۴ در انبار مهمات وربیتچ دو نفر کشته شده بودند.


 


کد مطلب: 266952

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266952/چک-۱۸-دیپلمات-روس-اخراج-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir