کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با مطالعه کتاب توانایی و مهارت خود را بهبود بخشیم

29 فروردين 1400 ساعت 16:33

گروه فرهنگ و هنر: «هنگامی كه شخص فقط مطالعه كند و سپس درباره آنچه مطالعه كرده به تفكر نپردازد، مطالعه‌اش عمق نمی‌یابد و بخش اعظم آن از دست می‌رود» (آرتور شوپنهاور)


اگر به درستی به سخن «آرتور شوپنهاور» بنگریم، متوجه خواهیم شد برای افزایش مهارت و توانایی باید انتخاب‌های مناسبی برای مطالعه داشته باشیم. مثلا فردی که تا به حال کتاب نخوانده است، به یکباره رمان چند وجهی و پیچیده‌ای را مطالعه نکند. چرا؟ به این دلیل که ساختارهای پیچیده و چند وجهی برای شروع مناسب نیستند و فرد به جای کسب توانایی دچار سردرگمی می‌شود. بنابراین بهتر است: با داستان‌های کم حجم و ساده، افراد شروع به کتاب خواندن کنند. پس از آن و بعد از گذشت مدتی نیاز به مطالعه در کتاب‌های عمیق‌تر و بهتری از سوی خواننده حس می‌شود. این مسیر تفکر را رشد می‌دهد، اندیشه را تقویت می‌کند و از همه مهمتر به دیدگاه افراد عمق می‌بخشد. تحلیل مسائل مختلف هم از دیگر مواردی است که تقویت می‌شود و درک افراد در تحلیل داستان  و موارد روزمره را افزایش می‌یابد.

بنوبوک
با کسب توانایی بیشتر، اعتماد به نفس بهتری هم حاصل می‌شود. بنابراین شخص مهارت خوبی در ارتباطات و تعاملاتش در روابط اجتماعی و خانوادگی برقرار می‌کند.
اگر شروع به داستان خوانی کرده باشید: در بیشتر موارد هنگام شروع مطالعه کتاب، تصویر مشخصی از اتفاقات و برخوردهای شخصیت‌های داستان ندارید. بنابراین تمرکز شما به وقایع و اتفاقات داستان بیشتر خواهد شد. به مرور توانایی تمرکز شما افزایش  می‌یابد و مهارت ذهنی شما هم تقویت می‌شود.
 مواردی که بیان شد، از مسائل مهمی هستند که بسیاری از اهالی کتاب  و کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای آن را توصیه می‌کنند. انتخاب مناسب برای مطالعه، از مهمترین موارد برای افزایش توانایی و بهبود مهارت است. انتخاب درست و صحیح چه در داستان کوتاه و رمان، چه در کتب فلسفی و تاریخی چه در روانشناسی و نظریه‌های گوناگون باید مورد توجه قرار بگیرند. کتاب‌های خوب، ما را به دنیایی می‌برند که در آن غرق می‌شویم. توانایی و مهارت شما زمانی بیشتر می‌شود که دانش بیشتری در یک زمینه کسب کرده باشید. کسب دانش و خرد یکباره حاصل نمی‌شود اما ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به دیگر چیزها در زندگی دارد.

«الفبس» جمله جالبی درباره کتاب دارد. او بیان می‌کند: «بهترین كتاب آن است كه انسان را به اندیشه وادارد، وگرنه به درد پاره كردن هم نمی‌خورد.»
قابل یادآوری است خواندن داستان و رمان دریچه‌ای به زندگی دیگر افراد هم هست و درک بهتری برای خواننده ایجاد می‌کند. با خواندن داستان، شما به زندگی شخصیت‌ها و ذهنیت آنان وارد می‌شوید و شریک لحظات تلخ و شیرین آنان هستید. همذات‌پنداری با شخصیت‌ها از دیگر مواردی است که برای خواننده جذاب و لذت‌بخش می‌شود.
پیشنهاد ما برای شما این است که؛ لیستی از کتاب‌های خوب و با محتوای غنی را در دفتری یادداشت کرده و در فرصتی به تهیه و مطالعه آن اقدام کنید. این روش به شما کمک زیادی می‌کند تا سردرگم نشوید و انتخاب مناسبی داشته باشید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا اقدام به نوشتن یک لیست از کتاب‌های مورد علاقه خود کنید.

چه نوع کتاب‌هایی بخوانیم؟
تحقیقات مختلف نشان می‌دهند، بیشتر افراد برای خرید کتاب به سراغ نویسندگانی می‌روند که آن‌ها را می‌شناسند. این شناخت معمولا با دنبال کردن نویسنده در شبکه‌های اجتماعی، مطالعه کتاب‌های دیگری از وی، خواندن مصاحبه‌های مختلف نویسنده و یا از تایید دوستان و اطرافیان حاصل می‌شود. ما در بنوبوک بستری را فراهم کرده‌ایم تا با بررسی و نقد کتاب‌های مختلف، افرادی که به مطالعه علاقه‌مند هستند به راحتی بتوانند انتخاب خود را انجام داده و بعد از آن اقدام به خرید اینترنتی کتاب بکنند.
فروشگاه کتاب بنوبوک به شما کمک می‌کند تا کتاب‌های مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی بخرید و تنها با چند کلیک کتاب مورد علاقه خود را سفارش دهید، بدون اینکه زمانی را برای رفت و آمد در خیابان‌های شلوغ صرف کنید. تیم پشتیبانی ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شماست و تا لحظه رسیدن کتاب بدست شما در کنارتان خواهیم بود.
کتاب خواندن دریچه‌ای از دانش بی‌پایان را به روی شما باز می‌کند، به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بیاموزید، مهارت های خود را گسترش دهید و جهان و مردم آن را بهتر درک کنید. بسیاری معتقد هستند 30 دقیقه مطالعه در روز می‌تواند اتفاقات شگرفی را در زندگی شما رقم بزند.
 
 


کد مطلب: 266960

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/266960/مطالعه-کتاب-توانایی-مهارت-خود-بهبود-بخشیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir