به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۶۶۹۷۶

لوازم یدکی خودرو ۲۰ تا ۲۵درصد گران می‌شود

لوازم یدکی خودرو ۲۰ تا ۲۵درصد گران می‌شود
گروه اقتصادی: مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در خصوص وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو، گفت: قیمت لوازم یدکی هر ساله دست خوش نوسانات قیمتی می شود و امسال نیز شاهد این نوسانات قیمتی هستیم.سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با بیان اینکه قیمت محصولات ایرانی امسال گران خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه حقوق کارگر و بیمه آنها افزایش یافته است، تولیدکننده مجبور است برای سرپا نگه داشتن تولیدی، قیمت محصولات را افزایش دهد زیرا مجبور است حقوق کارگر را افزایش دهد.

کاظمی تشریح کرد: علاوه بر این تورم نیز نقش اساسی در افزایش قیمت ها دارد. این تورم نه تنها در لوازم یدکی بلکه در تمام کالاهای مورد نیاز اثر گذار است و شاهد گرانی هستیم. بنابراین احتمال اینکه طی روزهای آتی قیمت لوازم یدکی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گران شود، وجود دارد.او گفت: این افزایش قیمت مربوط به محصولات ایرانی خواهد بود و محصولات خارجی گران نخواهد شد.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در خصوص حضور مشتری در بازار لوازم یدکی، گفت: با وجود اینکه بیشتر مراکز خرید و فروش پس از تعطیلات نوروزی آغاز به کار کردند، اما مشتری در بازار کم است و اکنون به دلیل شیوع ویروس کرنا مراکز خرید و فروش نیز تعطیل هستند.کاظمی با بیان اینکه نرخ ارز نیز در قیمت لوازم یدکی خارجی اثرگذار است، گفت: اگر نرخ ارز کاهش داشته باشد قیمت لوازم یدکی خودروهای خارجی افزایش نخواهد یافت و با افزایش نرخ ارز قیمت این کالاها افزایشی خواهد شد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها