به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۲۶۶۹۹۱

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در گناوه

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در گناوه
گروه جامعه: رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق متاثر از زلزله در گناوه را تشریح و اعلام کرد که جبران خسارات پس از ارزیابی میزان آسیب‌ها آغاز خواهد شد.اسماعیل نجار دراین باره گفت: پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در گناوه، دستگاه‌های امدادی و خدماتی از سوی مدیریت بحران به حالت آماده باش درآمد. در نهایت نیز با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که خوشبختانه این زلزله مورد فوتی نداشته و مصدومان آن نیز به اندازه انگشتان یک دست گزارش شده که تمامی آنها به شکل سرپایی خدمات درمانی را دریافت کردند.نجار با بیان اینکه عمده خسارات ناشی از این زلزله به روستاهای بخش مرکزی گناوه وارد شد، تصریح کرد: این خسارات در حد تخریب و ترک خوردگی دیوار برخی ساختمان‌ها بود.

وی درباره احساس شدن این زلزله در شهرهایی مانند شیراز نیز گفت: مردم عزیز چه در شیراز و چه در بوشهر و دیگر شهرها نگران نباشند. البته همواره باید دربرابر وقوع زلزله آمادگی داشته باشیم؛ اما این آمادگی به معنای نگرانی و ترس نیست. به ویژه آنکه با توجه به پس لرزه‌های رخ داده به احتمال زیاد زلزله اصلی همان زلزله ۵.۹ ریشتری بوده است.رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه وزیر کشور پیگیر آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده بوده است، گفت: با تاکید وزیر کشور بنا شد تا در صورت نیاز شهروندان کمک‌های لازم اهم از اسکان اضطراری و توزیع بسته‌های غذایی و ... انجام شود.

نجار درباره جبران خسارات نیز به ایسنا تصریح کرد: پس از پایان ارزیابی‌ها از میزان آسیب وارده، روند بازسازی‌ها و جبران خسارات آغاز خواهد شد که جزئیات آن اعلام می‌شود.وی درباره آماده باش دستگاه های امدادی و استان های معین نیز اظهارکرد: با توجه به ارزیابی های اولیه نیازی به ورود استان های معین و ... وجود ندارد. اما دستگاه های امدادی باید آمادگی کامل داشته باشند.
برچسب ها: زلزله بندر گناوه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها