به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۲۶۷۰۲۷

سقط درمانی جنین ناقص‌الخلقه اجباری نیست

سقط درمانی جنین ناقص‌الخلقه اجباری نیست
گروه جامعه: معاون پزشکی آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: اجباری در سقط درمانی وجود ندارد و مادرانی که می خواهند جنین ناقص‌الخلقه خود را نگه دارند می‌توانند به بارداری ادامه دهند.دکتر حمید عطاران افزود: طی سال گذشته ۸۱۷ مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی خراسان رضوی صادر شده است و ۱۹۴ درخواست سقط درمانی که حدود ۲۰ درصد از کل تقاضاهای سقط درمانی در خراسان رضوی را شامل می شود رد شده است.

وی اضافه کرد: مجوز سقط درمانی به علت نقایص جنینی در اعضا و جوارح داخلی، اختلال ژنتیکی و کروزومی پس از تشخیص قطعی صادر شده است به نحوی که ادامه بارداری و نقص خلقت و عقب ماندگی جنین موجب حرج مادر بوده است.معاون پزشکی آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: سقط درمانی به گونه ای است که مادر برای استفاده از حق قانونی به پزشکی قانونی مراجعه کرده و ابتدا تحت بررسی سه پزشک متخصص قرار می گیرد.

عطاران افزود: در ادامه این فرآیند مدارک دوباره توسط کارشناسان پزشکی قانونی بررسی می شود و پس از قطعیت تشخیص مجوز صادر می شود.سالانه ۱۵۰ هزار نفر به پزشکی قانونی خراسان رضوی مراجعه می‌کنند.خدمات سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی از طریق چهار مرکز فعال پزشکی قانونی در مشهد و ۱۸ مرکز دیگر در شهرستان‌های این استان به عموم مردم ارائه می‌شود.
برچسب ها: سقط جنین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها