کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتتاحیه ای غریبانه در انتظار المپیک توکیو

30 فروردين 1400 ساعت 10:34


گروه ورزشی: مراسم افتتاحیه المپیک توکیو با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که ایجاد کرده متفاوت از ادوار گذشته و با حداقل نفرات برگزار خواهد شد.به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه یکی از مهم ترین بخش های برگزاری بازی های المپیک است. هر کشوری که میزبان بازی ها می شود، همیشه سعی می کند با بهترین سناریو سنت، فرهنگ و پیشرفت های صنعتی که در طول سال ها داشته را به نمایش بگذارد و هر چهار سال یکبار نیز مردم زیادی از سراسر جهان آماده دیدن این نمایش می شوند. در این میان افرادی هم هستند که چمدان ها را بسته و راهی کشور میزبان می شوند تا از نزدیک شاهد برگزاری این رویداد ورزشی بزرگ باشند.


قطعا برای مردم  هر کشور، چه افرادی که این فرصت نصیبشان شده تا در استادیوم اصلی بازی ها باشند و چه آنهایی که پای تلویزیون به تماشای افتتاحیه نشسته اند، غرور آفرین و قشنگ ترین لحظه،رژه کاروان المپیکی کشورشان خواهد بود؛ جایی که ورزشکاران با لباس های متحد الشکل که عموما نماد یا رنگی از کشور شان را به همراه دارد، با در دست داشتن پرچم های کوچک رژه می روند و صحنه ای غرورآفرین برای مردم خود خلق می کنند.

اما برای المپیک توکیو شرایط متفاوت از دوره های قبل است و شاید از الان مردم باید آماده باشند تا به تماشای افتتاحیه ای متفاوت از آنچه در دوره های قبل دیده اند، بنشینند.شیوع ویروس کرونا قطعا حسرت های زیادی را به دل ژاپنی ها می گذارد. این ویروس که جهان را  درگیر خود کرده است ، باعث شد برنامه ریزی ژاپنی ها تغییرات زیادی داشته باشند.

در افتتاحیه المپیک توکیو شاهد حضور مردم کشورهای دیگر نیستیم و جایگاه تماشاگران را خود مردم ژاپن پر می کنند. البته برای رعایت پروتکل ها هم به نظر می رسد ظرفیت محدودی اجازه حضور در استادیوم  اصلی المپیک را داشته باشند.تعداد مهمانان هم کاهش چشم گیری دارد به گونه ای که در بهترین حالت تنها به سران و مقامات مهم  کشورها اجازه حضور داده می شود.

از صف های طولانی در مراسم رژه هم خبری نخواهد بود چرا که در حالت عادی، افراد برای حضور در مراسم رژه ساعتها در یک فضای دالان مانند مجبور بودند منتظر بمانند و انجام این مراسم در شرایط شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک است. بنابراین با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم رژه به با شکوهی قبل وجود  ندارد و در همین راستا ژاپن هم اعلام کرده است که مراسم با حداقل نفرات برگزار می شود.

استفاده از ماسک برای نفراتی که در افتتاحیه حضور دارند، از دیگر اتفاقاتی است که توکیو را با دیگر المپیک ها متمایز می سازد.شاید ژاپنی ها فقط باید به این مسئله امیدوار باشند که بینندگان تلویزیونی رکورد تماشای افتتاحیه بازی ها را بشکنند و جذب بیننده آنها عدد قابل توجهی باشد.  قطعا نحوه برگزاری این المپیک آن چیزی نیست که ژاپنی ها در ذهن داشته اند اما با توجه به فضای کنونی جهان و در شرایطی که  ویروس کرونا که هر لحظه  جان آدم های بسیاری را می گیرد، ژاپنی ها همین که المپیک برگزار می شود و تمام زحمات چند ساله شان به باد نمی رود را باید به فال نیک بگیرند.

البته ژاپن هنوز دقیقا اطلاع رسانی نکرده است که محدودیت و دستور العمل ها  برای مراسم افتتاحیه تا چه اندازه است و ممکن است اگر شرایط شیوع ویروس حادتر شود، دستورالعمل ها سخت گیرانه تر  باشند. 
پیمان فخری معاون کاروان ایران در پاسخ به این پرسش که کمیته برگزاری بازی ها پروتکل ها و تعداد نفرات هر کشور برای حضور در مراسم افتتاحیه را اعلام کرده است یا خیر، گفت: هنوز چیزی در این مورد اعلام نکرده اند. البته با توجه به اینکه اصولا در مراسم رژه ازدحام جمعیت  شکل می گیرد، بنابراین نظرم این است که مراسم رژه به شکل  و شمایل دوره های قبل نخواهد بود و حالا منتظریم که کمیته برگزاری بازی ها دستور العمل ها را اعلام کند.
 


کد مطلب: 267068

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/267068/افتتاحیه-غریبانه-انتظار-المپیک-توکیو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir