کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گروه کارخانجات ساران، نشان ملی رعایت استانداردهای تولید سیستم های سرمایشی و گرمایشی

30 فروردين 1400 ساعت 11:20

گروه کسب و کار: گروه کارخانجات ساران با بیش از چهل سال فعالیت در عرصه‌ی تولید سیستم‌های تهویه هوا توانسته است با استفاده از بهترین متخصصین و برترین تکنولوژی روز دنیا، سیستم‌های تهویه هوای متنوعی را متناسب با نیاز‌های امروزی افراد تولید کند.


تمدن‌های تاریخی از گذشته تا به امروز سعی می‌کردند با استفاده از دانش و تکنولوژی زمان خود هوایی مطبوع ایجاد کنند؛ برای مثال: ایرانیان با استفاده از بادگیر سعی می‌کردند از گرمای تابستان کاسته و محیط خود را خنک کنند؛ مصریان برای قابل تحمل کردن هوای گرم و خشک کشورشان بر پنجره‌های خود نی‌های مرطوب شده‌ای آویزان می‌کردند، به این ترتیب محیط خود را کمی خنک می‌کردند و یا رومیان باستان با عبور آب قنات از دیوار خانه‌هایشان سعی بر خنک کردن هوای خانه در فصل تابستان داشتند و موارد دیگر زیادی از این قبیل در سراسر دنیا همواره وجود داشته است.
با گذر زمان و گسترش دانش بشر، راه‌های جدیدتر و موثر‌تری برای مطبوع‌‌تر کردن هوا کشف کردند؛ تمام این تغییرات و اکتشافات با انقلاب صنعتی و تحولات سریع علم و صنعت شروع شد و صنعت تهویه هوا نیز مانند سایر صنایع دچار دگرگونی شد و در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

دستگاه‌های اولیه تهویه هوا بسیار بزرگ و پر صدا بودند و فقط قابل نصب در ساختمان‌های بزرگ بود؛ در واقع به عنوان یک کالای لوکس برای طبقه‌ی بالای جامعه ساخته می‌شد؛ در نتیجه افرادی با سطح زندگی متوسط و یا ضعیف امکان تهیه‌ی این سیستم‌ها را نداشتند.
در سال 1902 اولین دستگاه تهویه هوا مدرن ساخته شده است؛ به این ترتیب در یک سده سیر پیشرفت این صنعت سرعت گرفت و دستگاه‌های مختلفی با کاربردهای متفاوتی ساخته شد.
با گذر سیر تحولات، امروزه دیگر این صنعت محدود به تولید سیستم‌های سرمایشی-گرمایشی نیست بلکه در تجهیزات فیلتراسیون هوا نیز قدم نهاده است.
تجهیزات فیلتراسیون امکان تهویه‌ هوا بدون آلودگی را ایجاد می‌کند و بسته به مکان به روش‌های مختلفی تهویه هوای تمیز و بدون هیچگونه آلودگی را فراهم می‌کند. تنفس هوای سالم و عاری از آلاینده در زندگی امروز با حضور کارخانجات بزرگ و وجود شدید آلاینده‌ها در هوا، امری مهم و ضروری برای افراد محسوب می‌شود.
در ادامه‌ی این مقاله به توضیح انواع متفاوتی از سیستم‌های تهویه‌ هوا و سیستم‌های فیلتراسیون هوا که در صنعت کاربرد بیشتری دارند می‌پردازیم؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی اصلی سایت ساران اطلاعات دقیق‌تری را مورد بررسی قرار دهید.

======================================

کارخانه:
نشانی:هشتگرد، نظر آباد،شهرك صنعتی سپهر، تير شرقی
شماره تماس:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۱ الی ۹
نمابر:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۰
پست الکترونیکی:factory@saran-mfg.com
======================================

فن فیلتر یونیت:
یکی از تجهیزات فیلتراسیون، فن فیلتر یونیت است که برای تامین هوای بدون آلودگی بر شبکه‌ی سقف یا کف سیستم نصب می‌شود. فن فیلتر یونیت متشکل از یک فن پر قدرت، کنترل کننده‌ی سرعت و فیلتر بازده است.
عملکرد این دستگاه این گونه است که فن با ایجاد یک فشار منفی باعث اختلاط هوا می‌شود و از نشست هرگونه هوای آلوده‌ی فیلتر نشده در فضا جلوگیری می‌کند.
فن فیلتر یونیت‌ها عموما کجا استفاده می‌شوند؟
•    اتاق عمل‌ها
•    مناطق ایزوله
•    مراکز مخابراتی
•    داروسازی‌ها
•    صنایع غذایی
•    آزمایشگا‌ها
از آن جایی که اتاق‌های بزرگ نیاز به نصب تعداد زیادی از این دستگاه دارند پس این فن بیشتر در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
فن فیلتر یونیت مانند هر سیستم فیلتراسیون دیگر، وظیفه‌ی تامین هوای تمیز را برعهده دارد؛ همچنین ایجاد گردش هوا به میزان کافی و تامین هوا و فشار مثبت کافی از دیگر وظایف و کارکرد این سیستم است.
برای خرید فن فیلتر یونیت می‌توانید به وب سایت گروه کارخانجات ساران مراجعه کرده و ابعاد و انواع این سیستم را مشاهده کنید.

هواساز و ایرواشر:
هواساز و ایرواشر هر دو جز سیستم‌های فیلتراسیون هستند که در واحدهای صنعتی، اداری و مسکونی قابل استفاده هستند. مبنای کار هر دو تامین هوای تمیز و بدون ناخالصی است؛ این دو دستگاه با یکدیگر شباهت زیادی دارند اما تفاوت‌هایی که در عملکرد و کاربرد دارند آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. برای درک تفاوت این دو در ادامه به بررسی مختصر هواساز و ایروشر می‌پردازیم.

همان طور که گفتیم هواساز برمبنای تهویه هوا عمل می‌کند و علاوه بر آن وظیفه‌ی تنظیم رطوبت و تنظیم دما را نیز بر عهده دارد.
عملکرد این دستگاه به این طریق است که پس از ورود آب، رطوبت زنی و جابه‌جایی حرارت، مقداری از هوا به فضا وارد می‌شود؛ نکته‌ی جالب این است که در فصل سرد می‌توان از هواساز به عنوان سیستم گرمایشی استفاده کرد.
امروزه هواساز جزء دستگاه‌هایی است که در بسیاری از خانه‌ها و یا کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، به علت آلودگی شدید هوا و نیاز افراد به هوای پاکیزه، به طور ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه علاوه بر تهویه هوا دارای ویژگی رطوبت زنی با قدرت بالا نیز است. عملکرد ایرواشرها به این ترتیب است که قطرات آب توسط یکسری نازل به داخل اسپری می‌شوند و در نهایت هوای خنک از دستگاه به محیط منتقل می‌شود.
برای تهویه‌ی فضاهای بزرگ مانند: مجتمع‌های مسکونی، مراکز اداری، بیمارستان‌ها و محوطه‌های صنعتی استفاده از هواساز مقرون به صرفه است؛ اما ایروشر برای فضاهایی هم چون آپارتمان‌های اداری و مسکونی کاربری بیشتری دارند در واقع می‌توان گفت کاربری ایرواشر در محیط‌های کوچک بیشتر است.
در هنگام خرید هواساز و ایرواشر حتما این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به فضای خود دستگاهی را انتخاب کنید که توانایی تهویه آن فضا را داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی اصلی سایت ساران اطلاعات مورد خود را درباره‌ی انواع هواساز و ایرواشر دریافت کنید. ابتدا قبل از اینکه به بررسی برج خنک کننده‌ی گالوانیزه بپردازیم به صورت مختصر به بررسی برج خنک کننده می‌پردازیم.
برج‌های خنک کننده به طور عمده در پالایشگاه‌ها، کارخانجات و صنایع به منظور دفع حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این دستگاه‌ها جز کم هزینه‌ترین دستگاه‌های آبی هستند پس استفاده از برج‌های خنک کننده برای صاحبان کارخانجات و مابقی صنایع صرفه‌ی اقتصادی بالایی دارد.
تبخیر آب مبنای کار برج خنک کننده است و عملکرد برج‌های خنک کننده با جذب حرارت و دفع آن از طریق تبخیر آب است؛ آب مورد استفاده در این دستگاه پس از انجام فرآیند دوباره به سیستم برمی‌گردد، این امر یکی از مهم‌ترین دلایلی است که خرید و استفاده از برج‌های خنک کننده باعث کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف آب می‌شود.  

در ابتدا از چوب برای بدنه‌ی دستگاه‌های خنک کننده استفاده می‌شد، اما امروزه تولیدکنندگان به منظور افزایش مقاومت دستگا‌ه‌ و به خصوص برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن و ... ازمواد مختلفی، مانند: استیل گالوانیزه، بتن و فایبرگلاس استفاده می‌کنند.
برج‌ خنک کننده بر حسب کاربرد در سه مدل مدارباز، مدار بسته و هیبریدی در بازار موجود است؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی اصلی سایت ساران اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی برج‌های خنک کننده و انواع آن را مطالعه فرمایید.



برج خنک کننده گالوانیزه چیست؟
به علت جنس بدنه‌ی برج خنک کننده‌ گالوانیزه، و حضور فلز گالوانیزه در بدنه‌اش، این نام را روی آن گذاشته‌اند. برج خنک کننده‌ی گالوانیزه از پرکاربردترین برج‌های خنک کننده است؛ قیمت مناسب این دستگاه باعث شده است متقاضیان زیادی داشته باشد.

مزایای برج خنک کننده‌ی گالوانیزه:
•    کمترین هزینه‌ی اولیه نسبت به سایر دستگاه‌ها
•    مقاومت مناسب در برابر باد
•    مقاومت در برابر خوردگی
•    قابلیت بازیافت
•    طول عمر معقول در صورت نگهداری درست ( 15 سال) اگربه دنبال خرید یک برج خنک کننده هستید و بودجه‌ی اولیه محدودی دارید، پیشنهاد ما به شما خرید برج خنک کننده‌ی گالوانیزه است. با کلیک بر صفحه‌ی اصلی سایت ساران می‌توانید قبل از خرید اطلاعات دقیق‌تری را درباره‌ی این دستگاه دریافت کنید.

چیلر تراکمی هوا خنک مجزا:
چیلرها به دو دسته‌ی جذبی و تراکمی تقسیم می‌شود که هر کدام بسته به کاربرد دارای زیرمجموعه‌هایی هستند.
هنگام انتخاب چیلر باید نکاتی هم چون اقلیم و شرایط هوایی، ظرفیت برودتی و بودجه‌ی اولیه و... در نظر داشت.
چیلرهای تراکمی به دو دسته‌ی: چیلر تراکمی آب خنک و چیلر تراکمی هوا خنک تقسیم می‌شود؛ در مناطق کم آب که دسترسی به آب کمی دشوار است از چیلر تراکمی هوا خنک استفاده می‌کنند. می‌توان گفت ساختار و عملکرد این دستگاه مانند چیلر تراکمی آب خنک است با این تفاوت که برای خنک کردن سیال در چیلر‌های تراکمی هوا خنک مجزا از هوای مستقیم استفاده می‌شود که این امر باعث صرفه‌جویی در مصرف منابع طبیعی می‌شود.

مزایای چیلر تراکمی هوا خنک مجزا چیست؟
•    عدم نیاز به برج‌های خنک کننده‌ی مجزا
•    کم بودن میزان لوله کشی
•    هزینه‌ی کمتر خرید و نصب
•    مدیریت میزان مصرف انرژی
•    متناسب با اقلیم‌های گرم و خشک
با توجه به اینکه کشور ما سال‌ها با مشکل کمبود آب مواجه است و صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی یکی از دغدغه‌های مهم امروزی ما شده است؛ خرید چیلر تراکمی هوا خنک مجزا یک انتخاب هوشمندانه می‌تواند باشد.



برای خرید سیستم‌های تهویه مطبوع فقط آشنایی با دستگاه‌ها کافی نیست!
حال که شناخت نسبی درباره‌ی سیستم‌های تهویه هوا پیدا کردیم این سوال مطرح می‌شود که این شناخت نسبت به سیستم‌های سرمایش-گرمایشی و فیلتراسیون کافی است؟ همچنین با وجود شرکت‌های مختلف و بازار رقابتی به وجود آمده، به کدام یک می‌توان اعتماد کرد و معیار این اعتماد چیست؟ برای داشتن یک خرید مطمئن و درست می‌بایست به این قسمت بیش از موارد قبل توجه کرد.
شرکت‌های زیادی برای جذب مشتری بسیار تبلیغات گسترده‌ای بر محور گارانتی پس از فروش، کیفیت بالا و غیره ارائه داده‌اند؛ اما شرکت‌های معدودی هستند که توانسته‌اند کالا و خدمات پس از فروشی همانند تبلیغات خود ارائه بدهند.

پس بهتر است علاوه بر توجه به تبلیغات بر سابقه‌ی فعالیت و نظر مشتریان نیز توجه کرد.
گروه کارخانجات ساران با بیش از چهل سال فعالیت در عرصه‌ی تولید سیستم‌های تهویه هوا توانسته است با استفاده از بهترین متخصصین و برترین تکنولوژی روز دنیا، سیستم‌های تهویه هوای متنوعی را متناسب با نیاز‌های امروزی افراد تولید کند.
امروزه با توجه به شرایط اقتصادی افراد به دنبال تهیه‌ی کالاهایی هستند که با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند، کارآیی مورد نظرشان را داشته باشند؛ از آن جایی که جلب اعتماد و رضایت مشتری همواره یکی از اولویت‌های گروه کارخانجات ساران بوده است سعی خود را بر این مبنا گذاشته است که سیستم‌های تهویه‌ای با کیفیت بالایی به بازار ارائه دهد.
همچنین تیم ساران برای ارتباط با مشتریان و مطلع شدن از نظرات و انتقادات سایتی را طراحی کرده‌اند که در این سایت علاوه بر قرار دادن اخبار مربوط به شرکت، اطلاعات هر محصول را به صورت دقیق قابل مشاهده است تا افراد هنگام خرید بررسی‌های لازم را انجام بدهند.

طبق آخرین اخبار و آمار گروه کارخانجات ساران توانسته است علاوه بر تامین نیاز داخلی در عرصه‌ی خاورمیانه نیز فعالیت خود را گسترش بدهد و در سطح بین‌المللی قدم بردارد؛ این موفقیت یکی دیگر از ملاک‌هایی است که نشان دهنده‌ی کیفیت برتر محصولات این شرکت و قابل اعتماد بودن آن است.
اگر شما هم در فکر خرید فن فیلتر یونیت، خرید هواساز و ایرواشر و یا خرید هرگونه سیستم تهویه دیگری هستید می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی اصلی سایت ساران کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارشتان را ثبت کنید و یا با مشاهده‌ی آدرس نمایندگی‌های این برند در سایتشان، به آن نمایندگی مراجعه کرده و به صورت حضوری از کالاها دیدن فرمایید.
بسیاری از افراد از خرید اینترنتی ترس دارند، حضور تیم پشتیبانی در سایت و پاسخگویی با سرعت این تیم، باعث شده افراد با اطمینان کافی سفارش خود را ثبت کرده و یا پاسخ سوال خود را به راحتی دریافت کنند.
*******************************

دفتر مرکزی:
نشانی:ایران، تهران، سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، بین نو بخت و مهناز، شماره ۹۵، ساختمان ساران
کدپستی:۱۵۳۳۸۶۳۸۹۳
شماره تماس:۰۲۱۸۵۷۲۰ - ۰۲۱۸۵۸۳
نمابر:۰۲۱۸۸۱۷۵۱۶۱
پست الکترونیکی:info@saran-mfg.com
*******************************
 


کد مطلب: 267087

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/267087/گروه-کارخانجات-ساران-نشان-ملی-رعایت-استانداردهای-تولید-سیستم-های-سرمایشی-گرمایشی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir