به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۲۶۷۱۷۹

سخت‌ شدن قوانین تبادلات اینترنتی با کره شمالی

سخت‌ شدن قوانین تبادلات اینترنتی با کره شمالی
گروه بین الملل: وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی  اعلام کرد، سئول به دنبال ملزم کردن شهروندان این کشور برای کسب تایید دولت پیش از تبادل فایل دیجیتال یا فیلم و کتاب با شهروندان کره شمالی از بستر اینترنت است.
در ژانویه سال جاری میلادی این وزارتخانه پیشنهاد بررسی و تجدیدنظر قانون همکاری و تبادل بین دو کره را مطرح کرد که بر اساس ‌آن، شهروندان کره جنوبی باید برای انتقال از بستر فضای دیجیتال از وزارت اتحاد مجدد دو کره تاییدیه بگیرند.
بر اساس این پیشنهاد، هرکسی که می‌خواهد فایل‌های دیجیتال شامل فیلم، کتاب‌های اسکن شده یا ایمیل از بستر اینترنت به کره شمالی ارسال یا دریافت کند باید تاییدیه اولیه را از این وزارتخانه دریافت کند.
سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری گفت: این روش‌ها و این شرایط برای تبادل اطلاعات دیجیتال، ارسال و دریافت فایل‌های مجازی را در فضای اینترنت تغییر داده است. این بازنگری پیشنهادی به منظور افزایش روشنگری قانونی در نحوه کنترل امور مربوطه انجام شده است.
این سخنگو اما گزارش رسانه‌ای را که در آن گفته شده بود این پیشنهاد با هدف محدود کردن شبکه‌های رادیویی در سراسر مرز با کره شمالی است، رد کرد و ادامه داد: شبکه‌های خبری رادیویی به سمت کره شمالی تابع مقررات مربوط به فضای مجازی نیستند.
در حال حاضر، تمامی تماس‌های بین دو کره باید از پیش تایید شود یا پس از آن به دولت گزارش شود چون بین دو کشور از زمان جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ هیچ توافق صلحی امضا نشده است.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها