به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۶۷۱۸۴

شرایط نامطلوب بارندگی در حوضه کرخه و کارون

شرایط نامطلوب بارندگی در حوضه کرخه و کارون
گروه جامعه: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: متاسفانه شرایط بارندگی در حوضه سدهای کرخه و کارون بزرگ چندان مطلوب نیست و لزوم مدیریت بیشتر منابع آبی بیش از پیش نمایان شده است.محمد سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت بارش حوضه‌های سدهای خوزستان سال آبی ۹۹ (از مهر سال گذشته) تا ۲۹ فروردین‌ماه، اظهار کرد: میزان بارش در این بازه زمانی در حوضه کرخه ۲۶۰.۶ میلیمتر بوده است که نسبت به بلندمدت منفی ۳۱.۲ درصد اختلاف داشته‌ است. همچنین میزان بارش سال آبی گذشته تا ۲۹ فروردین‌ماه امسال، ۴۴۹.۳ میلیمتر بوده که میزان اختلاف بارش امسال با سال گذشته منفی ۴۲ درصد است.
 
وی افزود: میزان بارش یک سال آبی حوضه کرخه ۴۲۱.۷ میلیمتر بوده است که تا این لحظه ۶۱.۸ درصد از کل بارش سال آبی جاری تامین شده است.مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میزان بارش سال آبی ۹۹ حوضه کارون بزرگ نیز تا این لحظه، ۳۱۵.۵ میلیمتر بوده که منفی ۳۲.۹ درصد با بلندمت اختلاف دارد. میزان بارش سال آبی گذشته تاکنون در این حوضه، ۴۸۷.۳ میلیمتر بوده که با سال گذشته، منفی ۳۵.۳ درصد اختلاف دارد.

سبزه‌زاری ادامه داد: میزان بارش یک سال کامل در حوضه کارون بزرگ، ۵۰۸.۴ میلیمتر ثبت شده است که تا این لحظه ۶۲.۱ درصد از کل بارش سال آبی جاری تامین شده است.وی تصریح کرد: میزان بارش سال آبی ۹۹ در حوضه رودخانه‌های جراحی و زهره نیز تا این لحظه ۳۱۷ میلیمتر بوده است که با بلندمدت، منفی ۱۴ درصد اختلاف دارد. میزان بارش سال گذشته تاکنون ۳۵۵.۴ میلیمتر بوده که بارش امسال با سال گذشته، منفی ۱۰.۸ درصد اختلاف داشته است.مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: میزان بارش یک سال کامل در حوضه جراحی و زهره ۳۸۴.۴ میلیمتر بوده که تا این لحظه ۸۲.۵ درصد از کل بارش سال آبی جاری تامین شده است.سبزه‌زاری تصریح کرد: با توجه به این داده‌ها، متاسفانه شرایط بارندگی در حوضه سدهای کرخه و کارون بزرگ چندان مطلوب نیست و لزوم مدیریت بیشتر منابع آبی بیش از بیش نمایان شده است.
برچسب ها: هواشناسی خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها