به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۲۶۷۲۲۸

فیلم جنجالی درباره وجود واکسن فایزر در ایران

گروه فیلم: ویدئویی جنجالی از واکسن آمریکایی فایزر که در بین واکسن‌های تولید شده بیشترین ضریب مقاومت در مقابل کرونا را به دست آورده که گفته می‌شود متعلق به داخل ایران است در فضای مجازی منتشر شد که سخنگوی سازمان غذا و دارو به آن واکنش نشان داد.
فیلم جنجالی درباره وجود واکسن فایزر در ایران
در لحظه ۲:۳۳ ویدیو، بالای صفحه دستگاهی که دمای یخچال ویژه واکسن را نشان می‌دهد، نشانی اینترنتی وب‌سایت «شرکت مهندسی فراتجهیز آرمان‌پژوه» مشخص است. این شرکت که دفترش، اصفهان است، بنابر آن‌چه در وب‌سایتش آمده ازجمله یخچال‌ها، فریزر‌ها و محفظه‌های تست دمایی برنامه‌پذیر و دما ثابت از دمای 80- تا 180 + درجه سانتی‌گراد با کاربردهای پزشکی، آزمایشگاهی، صنعتی تولید می‌کند. ماه‌ ها چهره‌های علمی یا مدیریتی ستادملی کرونا و نیز برخی مسوولان وزارت‌بهداشت مدعی‌بودند، امکانات نگه‌داری واکسن فایزر در دماهای بسیار پایین در ایران وجود ندارد.
 
دیدن این فیلم و بسته بندی مخصوص این واکسن و یخچال نگهداری آن خالی از لطف نیست
.........
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره ماجرای فیلم جنجالی از واکسن فایزر درون کشور توضیح داد.  کیانوش جهانپور افزود: آنچه در فیلم مشخص است نوار بسته بندی پست بین المللی شرکت دویچه پست موسوم به DHL است که این شرکت در حال حاضر هیچ محموله‌ای به ایران ارسال نمی‌کند. این احتمال وجود دارد که اگر این فیلم داخل ایران ضبط شده باشد شاید محموله به یکی از کشور‌های همسایه ما پست و سپس بطور قاچاق وارد کشور شده باشد. معلوم نیست این فیلم در ایران پر شده یا مثلا در کردستان عراق... روی این بسته برچسب پستی شرکت دویچه پست آلمان دیده‌می‌شود که هیچ رابطه‌ای فعلا با ایران ندارد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها