به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۶۷۳۲۹
باید منت‌ مردم را بکشیم که پای صندوق‌های رای بیایند

كار انتخابات به ریش گرو گذاشتن رسیده است

كار انتخابات به ریش گرو گذاشتن رسیده است
گروه سیاسی: کمتر از دوماه تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان مانده است و افرادی نیز در سودای ورود به پاستور، نشست خبری برگزار کرده یا در محافل سیاسی اعلام کاندیداتوری می‌کنند؛  امروز اما مهم‌تر از اسامی مطرح شده، مشارکت مردم است که حضور کم‌رنگشان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس گویای قهر میان آن‌ها و صندوق‌ها است.
در همین خصوص یك نماینده پیشین مجلس گفت: فضای انتخابات نسبت به ادوار گذشته دچار یک سردی شده است و آن شور و هیجانی که در انتخابات گذشته شاهد بودیم، امروز دیگر وجود ندارد.
بهروز نعمتی افزود:معتقدم وجود چنین فضایی به دلایل متعددی از جمله عملکرد دولت‌ها و مجالس که مختص به یک جناح خاص نیست، می‌تواند ارتباط داشته باشد؛ چراکه افراد و کسانی که مسئولیت بر عهده‌شان بوده است، نتوانسته‌اند به اهدافی که مدنظر بوده جامه عمل بپوشانند.دلیل دیگری هم که می‌توان برای عدم رونق انتخابات در این دوره برشمرد، این است که آن شخصی که باید امروز پاسخگو باشد، شرایط و امکانات لازم را در اختیار ندارد و از سوی دیگر دعواهای جناحی، گروهی و طیفی که منجر به ناکارآمد نشان دادن دولت می‌شود، به این قضیه دامن زده است. (البته لازم است این نکته را بگویم به شخصه دل خوشی از دولت ندارم اما در این دولت اتفاقی به نام کرونا رخ داد که موضوعات دیگر را تحت‌الشعاع‌ قرار داد)از همین رو طیف‌های مختلف باید تلاش کنند که مردم در تعیین سرنوشت خودشان شرکت کنند. به طور مثال در مجلس اخیر که تشکیل شد و ما را به هر دلیلی کنار گذاشتند یا نخواستند یا هر چیز دیگری که خیلی اهمیت ندارد؛ هنگامی که به دوستان می‌گفتیم در انتخابات حضور داشته باشید، بسیاری به ما معترض می‌شدند که معنی ندارد در چنین انتخاباتی حضور داشته باشیم اما امروز همان افراد می‌گویند کاش چندین آدم مثل شما در مجلس بودند که به درد نظام و کشور می‌خوردند و به حرف مردم گوش می‌دادند. بنابراین زمان آن فرا رسیده است همان مردمی که به ما می‌گفتند در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنند در انتخابات ریاست‌جمهوری با هر گرایشی که دارند، شرکت کنند.
این فعال سیاسی گفت:نمی‌شود در دنیایی که در آمریکا ۷۰ درصد مردمش پای صندوق‌های رأی می‌آیند و رئیس‌جمهور انتخابات می‌کنند، ما بگوییم اگر ۳۰درصد مردم پای صندوق.های رأی بیایند اتفاقی نمی‌افتد! چرا اتفاقا، اتفاقات بدی می‌افتد و مردم جای دیگر حرف‌شان را می‌زنند و به هر دلیل جزئی به خیابان‌ها می‌آیند. مانند بحث بنزین که به نظر من خیلی موضوع آنچنانی نبود که به آن اتفاقات ختم شد  (البته بگویم  من مخالف این موضوع بودم و تا آخرین لحظه هم بحث کردم) یا موضوع دیگری مانند اعتراض راننده‌های کامیون‌ که لاستیک به آنها نرسیده بود، بنابراین اینکه دوستان می‌فرمایند حضور ۳۰ درصدی مردم مشروعیت می‌آورد، به هیچ عنوان این‌گونه نیست.
 وی افزود:معتقدم ناامیدی مردم یک شبه اتفاق نیفتاده است که یک شبه هم بخواهد درست شود؛ چراکه موضوعات مختلف و متعددی منجر به این دید در میان مردم شده است و به وضعیت امروز رسیدیم.ببینید در سال‌های ۸۳ و ۸۴، همین دوستان که امروز به مشارکت حداقلی قائل هستند، بسیار مغرور شدند و با هتک حرمت، قدرت را در دست گرفتند و هشت سالی که بر مسند بودند، ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه کشور به تاراج رفت و کسی هم نگفت ترک فعلت چه بود؟ اصلاً فعلت چه بود؟ و هنوز هم نمی‌پرسند که چه شد؟ حال این رفتار را با آنچه که امروز در اتفاقات مشابه رخ می‌دهد، مقایسه کنید؛ دوستان به دلیل آن که به موضوعات به صورت جناحی نگاه می‌کنند، آسیب‌های فراوانی می‌زنند.بنابراین با جمیع شرایط باید از مردم خواهش کنیم و یک بار دیگر ریش گرو بگذاریم و منت‌شان را بکشیم که پای صندوق‌های رای بیایند.من فکر می‌کنم که بعضی‌ها هنوز در این  مملکت آبرو دارند و آن را هم باید وسط بگذارند. به شخصه با بسیاری از دوستان در دوران پسانمایندگی صحبت کردم و گفتم که باید هر کسی به اندازه خودش آبرو وسط بگذارد، تعارف هم نداریم.بالاخره این نظام، نظامی است که هزاران شهید پایش خون دادند و برایش بسیار زحمت کشیده شده است. حتی کسانی که منتقد ما هم هستند، دلسوز کشورند. مردم همه مملکت‌شان را دوست دارند و فکر می‌کنم آنهایی که آبرو دارند اگر ریش گرو بگذارند، می‌شود مردم را پای صندوق‌های رای بیاوریم.
این نماینده ادوار مجلس گفت: امروز بیش از ۴۰ سال است که روابط بین دو کشور تیره شده؛ البته هر از گاهی مذاکراتی نه به صورت رسمی بلکه به صورت موضوعی و غیررسمی صورت گرفته است اما به دلیل آن که دو طرف به یکدیگر اعتماد ندارند، اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد، بنابراین معتقدم تا این دو کشور به هم اعتماد نکنند، نمی‌توانند با هم بنشینند و حرف‌هایشان را بزنند.از سوی دیگر اعتقادم بر این است که آن واسطه‌هایی که این وسط بودند، پیام را به خوبی منتقل نکردند؛ چرا که ممکن است آن‌ها برای اینکه منافع‌شان تأمین شود، بعضاً پیغام‌هایی را  آورده و یا برده‌ باشند و مفهوم را طور دیگری تحویل داده باشند؛ به شدت موافق این قضیه هستم که پای واسطه‌ها از مذاکره بین ایران و آمریکا بیرون کشیده شود.

 
مرجع : ایلنا
برچسب ها: انتخابات

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۲۳:۵۴
فرضا با امریکا مذاکره مستقیم کردید چه میخواهید بگویید شعار نابودی اسراییل بدهید،؟ ۴۰ سال ستیز مدام باامریکا واقعا دستاوردی از نظر منافع ملی برای مردم ایران داشته میراث وایدولوژی انقلاب را باید به فراموشی بسپارید تا بتوانید با امریکا وغرب روابط عادی ونه حسنه داشته باشید شما چین وروسیه ابرقدرت با پشتوانه اقتصادی ونظامی قوی نیستید حتی با مردم ایران در رنجی که به انها تحمیل کردید شریک نیستید (371687)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها