کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعویق دادگاه بدهی به ایران برای یازدهمین بار

31 فروردين 1400 ساعت 15:52


گروه سیاسی: جلسه دادگاه برای حل و فصل مسئله عدم پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران  بار دیگر به تعویق افتاد.
این بدهی مربوط به قرارداد ایران و بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی است. سفارش این تانک‌ها پیش از انقلاب داده شده بود و بعد از انقلاب لغو شد، اما ایران پول خود را دریافت نکرد.در ماه نوامبر بر سر اختصاص دادن سه روز طی این هفته برای رسیدگی به این پرونده در دادگاه توافق شده بود، اما اکنون دادرسی این پرونده برای یازدهمین بار به تأخیر افتاده است و به نوشته گاردین، نه بریتانیا و نه ایران توضیحی در مورد علت تأخیر دوباره این جلسه ارائه نکرده‌اند.
ایران نه تنها بر پرداخت بدهی، بلکه بر دریافت بهره این پول نیز اصرار دارد.بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، به تازگی، در میانه ادعاها پیرامون ارتباط بازداشت نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی-ایرانی، با بدهی این کشور به ایران گفت که «باید راهی برای پرداخت بدهی به تهران پیدا کنیم.»وزیر دفاع بریتانیا سپتامبر پارسال نیز گفته بود که بازداشت و حکم زندان خانم زاغری با بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران از بابت معامله فروش تانک‌های چیفتن مرتبط است.




 


کد مطلب: 267389

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/267389/تعویق-دادگاه-بدهی-ایران-یازدهمین-بار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir