به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۲۶۷۴۷

حتی در تیله‌بازی هم نتیجه برد- برد نداریم!

گروه سياسي-رسانه‌ها: ‌سایت احمد توكلي در واکنش به به کار بردن اصطلاح «برد-برد» در مذاکرات هسته‌ای از سوی حسن روحانی و محمدجواد ظریف نوشته است: «ما چیزی به عنوان بازی بُرد بُرد نداریم، به ویژه در عالم سیاست و حکومت، لذا خودمان و دیگران را فریب ندهیم.» سايت «الف» افزوده است: «از تیله‌بازی بچه‌ها گرفته تا فوتبال حرفه‌ای و از تئوری‌های سیاسی گرفته تا حکومت‌های واقعی، یک نمونه از بازی یا سیاست بُرد-بُرد وجود نداشته و ندارد که دست کم به عنوان یک مثال یا قرینه برای تقریب ذهن به این معنا، ارائه شود.»

۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۰۹:۲۶
وقتی نماینده مجلس مافرق بین تیله بازی ومذاکره یدیپلماسی رانمیداند.دیگه ازاین مجلس جه اتتظاری میتوان داشت (194745)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۰۹:۳۱
به نطر ایشان نتیجه مثلا 4-0 با 4-3 هیچ فرقی ندارد و هر دو باخت به حساب می آید ولی اگر همین اتفاق مثلا در جام جهانی برای ایران بیافتد همین آقایان خواهنذ گفت که باخت 4-3 خیلی بهتر از 4-0 است.
کما اینکه باخت 3-2 در والیبال بسیار مطلوب بود .... (194746)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۵:۲۱
همین اقای توکلی عضو کمیته 16 نفره ای بود که دو سال بعد پیروزی اول خاتمی ، برعلیه اصلاحات تشکیل شد و اعضای دیگر ان باهنر و نادران و احمدی نژاد و . . . . بودند و ماحصل ان جلسات معجزه هزاره سوم بود که ایران را 80 سال عقب انداخت و کشور را تا مرز جنگ با قدرتهای اول دنیا هم پیش برد، نخبه ها و سرمایه گذاران کشور را فراری داد و در سال 88 با مدیریت زیر صفر دوست صمیمی اش یعنی وزیر کشور سرمایه دارش کشور را دچار بحران کرد، این اقای توکلی هر چند زودتر از بقیه دوستانش متوجه اشتباه فاجعه بارش شد ولی هنوز یک عذرخواهی صریح به ملت ایران بدهکار است هر چند من یکی عمرا او و دوستانش را نخواهم بخشید چون خیلی به مردم ایران صدمه زدند و چیزی نمانده بود کشور را نابود کنند (194902)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۰۹:۳۲
یه مثال از بازی بردبرد میگم تا تو ذهنت بشینه رابطه زنو شوهر خوب ی رابطه برد برده آقای توکلی عزیز (194748)
فرداد
United States
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۰۹:۴۳
حالا جالب اینه که مخاطبان خود سایت الف زیر این مطلب کامنت گذاشتن که: شما دیگه کی هستید که فرق دیپلماسی و تیله بازی رو نمیدونید!ایا باید مملکت رو به سمت جنگ ببرید؟ (194753)
علیرصا
United States
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۰۹:۴۹
خوب عزیزم نباید هم انتظآر داشته باشیم که تعاریف متعالی در روابط به گوش شما رسیده باشه (194757)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۰۹:۵۰
اگه دنبال برد به معنی مذاکرات بیهوده سعید جلیلی هستین . جواب مردم ایران به شما نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه !!!! (194758)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۰۹:۵۴
آره ایشون راست میفرمائید!!!!
تو این مذاکرات عقلانیت و منطق و کیفیت زندگی مردم برد میاره و در عوض افراطی گری و دلالبازی و رانت و رانخواران شعار حسابی میبازن. (194759)
محمد
United States
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۰۱
هر بازی که در آن طرفین به دنبال رسیدن به هدف مشترک باشند و فقط با همکاری دو طرفه بتوانند به آن هدف برسند می تواند برد-برد باشد آقای احمد توکلی!

با این استدلال های کج و معوج و دست پا شکسته خود زنی نکنید " آقایان اصولگرا " ! (194763)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۰۷
الف جديدا خيلي سطحش پايين اومده داره كم كم تبديل به فارس ، ... مي شه (194768)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۱۲
حرفهای احمد توکلی کودکانه است افراطیون جنگ میخواستند که نشد (194774)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۲۲
چی شده دوباره جناب توکلی زبان باز کردند ؟ از وقتی که جناب رحیمی معاون احمدی نژاد موضوع شهریه دانشجویی ایشان را افشاء کرده بودند به گوشه ای خزیدند !! برادر من نمونه های زیادی از برد برد وجود دارد ولی در رسانه ها نمی توان مطرح کرد !! لطفا به دوران نوجوانی خود رجوع کنید !!!! (194782)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۲:۰۳
ایشان قدری کم سواد تشریف دارند!!
پس هر "خرید و فروش خانه ای" لابد یک نفر برنده و یک نفر بازنده دارد!!!!!
در هر "معامله" ای می تواند یکی از سه حالت اتفاق بیافتد: هر دو طرف سود کنند، هر دو طرف ضرر کنند، یا یک طرف سود و طرف دیگر ضرر کند...
من نمی دانم کجای این مشکل است که فهمیده شود؟؟!!! (194824)
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۴:۲۸
تو همون سایت الف جواب چرت و پرتای این بنده خدا رو دادم! دیگه نیازی نمی بینم اینجا چیزی بگم! (194879)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۲۲:۱۹
بابا اقای توکلی بیچاره منظورش اینه که چون مدیریت جهانی دست ماست و اونها هستند که به ما احتیاج دارند بیکاری و گرانی را ما به اونها تحمیل کردیم پس هر چه ما میگیم اونها بگند چشم اونوقت این برد برده!! امیدوارم توکلی با این تشریح برد برد یک دفعه چشم نخورند!!تا باشه از این نماینده ها , دنیا با موشک جلو میرند و ما ابو طیاره های جنگ جهانی. (195065)