کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسن هم پولی شد!

1 ارديبهشت 1400 ساعت 9:56


گروه اجتماعی بهار
هر چند در چند سال اخیر، ایران در بسیاری از آمارها رکوردشکنی کرده و همه را به شگفتی واداشته است اما رکوردهایی که ازابتدای شیوع پاندمی کرونا در کشور شکسته شد واقعا تکان دهنده است.در این یک سال و اندی که از شیوع همه گیری می‌گذرد،‌ برخلاف بسیاری از کشورهای جهان و حتی همین منطقه خودمان،‌ دولت نه تنها کمکی به مردم کرونا گرفته و بیمار نکرد بلکه، ‌هزینه دوا و درمان و بیمارستان و بستری چندبرابری را از مردم ستاندند تا جایی که بسیاری به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه‌ها از بیمارستان رفتن سر باز می‌زدند و در نهایت وقتی به بیمارستان مراجعه می کردند که یا خیلی دیر شده بود و جانشان را از دست دادند و یا مجبور بودند و دیگر نمی توانستند در خانه ادامه دهند. اکنون هم در حالی که بسیاری از کشورها در شرق و غرب عالم مردم را به صورت رایگان واکسینه کرده‌اند و بسیاری از کشورها کم کم در حال بازگشت به شرایط عادی هستند،‌در کشور ما اعلام شده که واکسن را قرار است بخش خصوص وارد کند و قیمت هم برایش در نظر گرفته‌اند 200 تا 250 هزار تومان!

 این در حالی است  که واکسن کرونا تاکنون به شکل رسمی در تمام کشورها رایگان بوده است و تازه هنوز مشخص نیست این واکسن از کدام نوع است، از چین و روسیه می‌آید و کارآیی پایینی دارد و یا از اروپا و آمریکا. هنوز هم مشخص نشده این مبلغ برای دو دوز واکسن است یا هر دوز را باید جداگانه خریداری کرد! مهمترین موضوع قیمتش بوده که خوب خدا را شکر اعلام شده و دیگر می‌دانیم حداقل باید 10 دلار برای واکسیناسیون بپردازیم آن هم در شرایطی که یک مقام ارشد در ستاد مقابله با کرونا گفته است:‌ مردم در تهران آنقدر مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی دارند که انتظار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از این افراد شوخی است!علیرضا زالی تاکید کرده است: در تهران مشکلات اقتصادی بسیار است. بسیاری افراد شغل‌شان را از دست دادند و برخی دچار بحران‌های اقتصادی جبران‌ناپذیر شدند مثل دستفروشان و کارگران فصلی و خیلی‌ها می‌گویند ما از فقر می‌میریم بگذارید از کرونا بمیریم!  تازه این وضعیت پایتخت مملکت است و درباره مناطق محروم و حاشیه نشین‌ها «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...»

واردات و فروش واکسن در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون و پس از این همه معطلی و انتقادی که به مقامات دولتی وارد بود، مسئولان تحریم‌ها را عامل اصلی عدم موفقیت در ورود واکسن اعلام می کردند اما گویی موضوع مهمتر از این حرف‌هاست؛‌پول. بی علت نبود که دولت این مهم را به بخش خصوصی واگذار کرد حالا هم می‌گویند بخش خصوصی که  پول داده و واکسن را  خریده باید سودی هم بکند دیگر و این موضوعی است که اگر خود دولت اقدام به واردات می کرد نمی‌شد به این راحتی به مردم قبولاند. اگر می‌شد واکسن را وارد کرد، چرا این واکسن را دولت وارد نکرد و تاکنون تعطلل کرد؟ آیا مشکل این بود که از مردم بابت واکسن پول بگیرید؟ یعنی اگر مردم پول می‌دادند  همان چند ماه پیش واکسن وارد می‌شد و این همه مصیبت و عزا بر سرمان نمی‌ریخت؟


کد مطلب: 267481

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/267481/واکسن-هم-پولی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir