به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۶۷۴۸۳

کرونا تا چندماه دربدن بهبودیافتگان نفس می‌کشد

کرونا تا چندماه دربدن بهبودیافتگان نفس می‌کشد
گروه جامعه: متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نادانسته‌ها در مورد ویروس کرونا زیاد است و مشخص نیست دقیقا تا چه زمانی این ویروس در بدن فرد عوارض را نشان می‌دهد، اما بروز این عوارض تا چند ماه محتمل است.زهره آذرکار در مورد رعایت‌ها پس از ابتلا به کرونا اظهار کرد: مجموع مراقبت بعد از ابتلا به کرونا، استراحت، تغذیه خوب، عدم استرس، نرمش سبک و مصرف مایعات فراوان است.
 
وی ادامه داد: منظور از نرمش سبک پس از رهایی از کرونا در خانه و یا پیاده روی سبک است چراکه در مدت کرونا افراد زیاد استراحت می‌کنند و دچار سفتی و خشکی عضلات می‌شوند؛ بنابراین کم تحرکی احتمال ایجاد لخته در عروق را زیاد می‌کند و نباید ورزش را در طول مدت بیماری و قرنطینه و پس از رهایی از آن از یاد برد.این متخصص بیماری‌های عفونی  بیان کرد: نادانسته‌ها در مورد ویروس زیاد است و مشخص نیست دقیقا تا چه زمانی این ویروس در بدن فرد عوارض را نشان می‌دهد، اما بروز این عوارض تا چند ماه محتمل است.

آذرکار با بیان اینکه فرد ممکن است تا ۱۵ الی ۲۰ روز از شروع علائم ناقل باشد، بنابراین باید احتیاط لازم را در ارتباطات داشته باشد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد افراد مبتلا به موارد خفیف در طی یک تا دو هفته بهبود می‌یابند، اما در موارد شدید، زمان لازم برای بهبودی می‌تواند شش هفته یا بیشتر طول بکشد.وی یادآور شد: با توجه به افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها، لازم است پروتکل‌های بهداشتی، قرنطینه بیماران و پرهیز از دورهمی بیش از پیش رعایت شود.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها