به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۶۷۵۲۵

شور و شوق فضای انتخاباتی وجود ندارد

شور و شوق فضای انتخاباتی  وجود ندارد
 گروه سیاسی: نماینده چابهار در مجلس  با اشاره به انتخابات پیش روی کشور و با تاکید بر ضرورت مشارکت در این انتخابات اظهار کرد: ویژگی ممتاز نظام و انقلاب ما، اتکای کاملش به رأی مردم بوده است و جمهوری اسلامی از معدود کشورهایی است که بعد از استقرار نظام سیاسی در کمتر از چندماه همه‌پرسی قانون اساسی برگزار کرد.
  معین الدین سعیدی با بیان اینکه ما به طور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار می‌کنیم، گفت: مشارکت مردم برای ما یک مسئله کلیشه‌ای و شعاری نیست. مقام معظم رهبری نیز همواره فرموده‌اند که فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات شود، مشارکت حداکثری مردم جهت تعیین سرنوشت خودشان است.وی گفت: مردم به علت مشکلات معیشتی - اقتصادی شور و شوق فضای انتخاباتی ادوار گذشته را ندارند و کسانی که دغدغه کشور و نظام را دارند نگران این فضا هستند چرا که احساس می‌کنند اعتماد عمومی مردم دچار آسیب جدی شده است.
سعیدی با اشاره به بحران‌های اقتصادی یک دهه اخیر در ایران با بیان اینکه این بحران‌ها در روحیه مشارکت جویانه مردم تأثیر گذاشته است، تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری به حضور حداکثری است. امیدواریم نگاه شورای نگهبان به این انتخابات بگونه‌ای باشد که ضمن عمل به وظایف قانونی، جریان‌های مختلف و متفاوت فکری و سیاسی حضور پیدا کنند. وی با انتقاد از ادعای عده‌ای مبنی بر عدم تأثیرگذاری مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با این ادعا مخالفم چرا که امروز همه می‌دانند که بسیاری از چالش‌ها و مشکلات ما محصول انتخاب ما بوده است. بنابراین فکر می‌کنم همه ما باید برای حداکثری کردن مشارکت تلاش کنیم.سعیدی در پایان در مورد پیش‌بینی خود از نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان سیاسی بر این عقیده‌اند که اصلاح‌طلبان نمی‌توانند خود را مبرا از انتخاب حسن روحانی و چالش‌های دولت دوازدهم کنند، به همین خاطر به نظر می‌رسد که اقبال عمومی به جریانی غیر از اصلاح‌طلبان باشد.


 
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها