کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشف اشیاء عتیقه هزاره اول قبل ازمیلاددر زنجان

1 ارديبهشت 1400 ساعت 11:40


گروه جامعه:فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان از کشف و ضبط ۱۸ قلم شی عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در زنجان خبر داد. سرهنگ حسنعلی فضلی اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان زنجان، در پی دریافت خبر مبنی بر فعالیت غیرمجاز فردی در امر تهیه و نگهداری اشیاء عتیقه، پس از بازرسی موفق به کشف، ۸ سنجاق‌سر، ۴ سر پیکان تخت، ۴ سر پیکان پره­دار و یک سرپیکان نوک‌تیز و یک شی نوک تیز عتیقه و تاریخی شدند.
 

فضلی افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی، اقلام کشف‌شده بسیار باارزش و با قدمت اولیه  هزاره اول قبل ‌از میلاد مسیح هستند که جزو ذخایر ملی محسوب می‌شوند.فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان اضافه کرد: یک نفر در این خصوص دستگیرشده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد و در حال بررسی برای شناسایی دیگر عوامل هستیم.

فضلی گفت: این استان با تاریخی کهن و داشتن آثار متعدد تاریخی از دوره‌های مختلف همواره مورد طمع سودجویان بوده‌ است که می‌طلبد با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی جلوی سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب گرفته شود تا میراث کهن چند هزارساله‌ گذشتگان که امانتی است برای نسل‌های آینده، از دستبرد و تاراج در امان باشد.


کد مطلب: 267532

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/267532/کشف-اشیاء-عتیقه-هزاره-اول-قبل-ازمیلاددر-زنجان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir